Készült: 2024.03.28.14:39:35 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

244. ülésnap (2012.11.29.), 54-56. felszólalás
Felszólaló Mágori Józsefné (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:21


Felszólalások:  Előző  54 - 56  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MÁGORI JÓZSEFNÉ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Én azt szeretném, ha ez a mai vita visszatérne abba a kerékvágásba, ami a vitanap címe is, és arról is beszélnénk, hogy a nemzeti együttműködés kormánya miket tett, milyen szisztémát váltott a fogyasztóvédelemben. Erről itt egy szó se esett, hanem a vita kezdete óta a közüzemi díjak tízéves alakulásáról vitatkozunk, ami egyébként megérne egy egész vitanapot, és akkor Józsa úr is szembesülne azzal, hogy nem lenne akkora hátraléka a lakosságnak, ha nem lett volna az az adósságválság, amibe sajnos Magyarországon nagyon sok család beleesett, és a fizetőképessége olyan kicsi, hogy vagy törleszt, vagy rezsit fizet. Ez ilyen egyszerű, és ezt nem kell az Orbán-kormányra testálni.

Szeretném elmondani azt is, amellett, hogy állandó fogyasztóvédelmi bizottsága van ennek a parlamentnek, az önökének pedig nem volt, csak egy két alkalommal összeülő eseti bizottsága, és amellett, hogy önöknél egyedül csak a Fogyasztóvédelmi Hatóság volt, a mostani kormány egy egészen új szisztémát vezetett be. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a hazai fogyasztóvédelem központi szereplője lett. A fogyasztóvédelem és a fogyasztóvédelmi hatáskörök viszont nem korlátozódnak a Nemzetgazdasági Minisztérium irányítása alatt levő Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörére. Az NFH mellett fontos fogyasztóvédelmi hatáskörökkel rendelkezik a Gazdasági Versenyhivatal, a Magyar Energia Hivatal, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság, a Népegészségügyi Szakigazgatási Szerv, valamint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete. Megjegyzem, ha önök adtak volna a PSZÁF-nak jogosítványt, és mint hatóságot felhasználták volna az adósságválság kialakulása közben a bankok korlátozására, akkor talán nem jutottunk volna oda, mint ahogy ön az első felszólalásában elmondta, hogy mekkora a hátralék. Önök nem adtak akkor lehetőséget a PSZÁF-nak semmire. (Dr. Józsa István: Ezt rosszul tudja.) Jól tudom. Nyugodjon meg, jól tudom.

ELNÖK: Képviselő asszony, egy pillanat türelmét kérem. Tisztelt Képviselőtársaim! Mindenkinek megadom a szót, aki szót kér. Köszönöm. Folytassa, legyen szíves!

MÁGORI JÓZSEFNÉ (Fidesz): A jövőben törekedni kell a fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező hatóságok viszonylatában a hatósági ellenőrzések minél hatékonyabb összehangolására, továbbá a fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó állami szervek legjobb gyakorlatainak megismerésére, illetve más szektorokban történő alkalmazására.

Államtitkár úrhoz szeretnék kapcsolódni, hogy az ügyfélszolgálati irodák működési rendjének a szigorítását mindenképpen el szeretném várni mint választókerület országgyűlési képviselője. Hatalmas panaszok vannak az EDF DÉMÁSZ és a GDF SUEZ ügyfélszolgálati irodáinak a működésére. Államtitkár úr azt mondta, hogy minden 5 ezer főt meghaladó településen biztosítani kell irodát. Én elmondom, hogy ilyen a 48 ezer fős választókerületemben egyetlen hely van, Makó, ahol hetente két nap 4 órás időtartamban vannak nyitva ezek az ügyfélszolgálati irodák, tumultuózus jelenetek vannak, órákig tartó sorban állás, 20-25 ügyfél kiszolgálása után viszont bezárnak. Tehát előfordul olyan, hogy egy embernek három-négy alkalommal kell elmennie, hogy egyáltalán sorra kerüljön, és a saját ügyeit el tudja intézni.

Arra kérem államtitkár urat, hogy a nyitva tartást lakosságarányosan szabályozzák, és a korlátozott számú ügyfél fogadását teljesen szüntessék meg, mert az mégse normális, hogy 30-40-50 kilométerről eljönnek Makóra akár négyszer-ötször egymás után, hogy például be tudják jelenteni a fogyasztómérő óra állását.

Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps a kormánypártok soraiban.)

(11.30)




Felszólalások:  Előző  54 - 56  Következő    Ülésnap adatai