Készült: 2020.09.21.12:28:05 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

263. ülésnap (2005.11.08.), 186. felszólalás
Felszólaló Vincze László (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:34


Felszólalások:  Előző  186  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

VINCZE LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Asszony! Kedves Képviselőtársaim! Ami azt illeti, a vasút dolgában a törvényjavaslatból nem igazán derül ki, hogy milyen fejlesztési elképzelései vannak a vasútnak, mondjuk, a Budapest Nyugati és Szeged közti vonalon, egy részig megy a fejlesztés, aztán hogy később milyen sorsot szánnak… De az végképp nem derül ki, hogy milyen sorsot szánnak a Kiskunfélegyháza-Csongrád-Szentes-Kunszentmárton-Lakitelek és vissza Félegyháza vasúti szárnyvonalnak. Az nem egészen igaz, hogy nem költöttek ezekre a vonalakra, igaz, hogy kisebb eredménynek tartjuk azt, hogy a kónyaszéki átereszt megcsinálták, de ez ahhoz, hogy működjön a szárnyvonal, nagymértékben hozzájárult az előző időszakban.

Pénz és pénz kell mindenhez. Húszmilliárd forint körüli adóssággal, ha jól tudom a számot, adta át az előző kormány a vasutat a mostaninak, és ennek most a többszöröse a vasút hiánya. Ezt úgy próbálják elhidalni, és már a privatizáció lopakodó módon elindult, hiszen a Resti Kft.-nek átadott büfék és mindezek bizonyítják, meg az alatta való terület, hogy ez megtörtént. Ennek következtében például Félegyházán nincs is büfélehetőség az utasoknak.

De maradjunk egy kicsit a szállításnál! Lehet olvasni a mai sajtóban, de a gazdák a bőrükön érzik, hogy a teherszállítás bizony fölcsomózott. A gabonakiszállításokra már Franciaországból kell vasúti kapacitást több száz vagon tételben bérelni, és ez így nem jól van. A személyszállítással is bajok vannak. Az előbb említett fővonalon, tehát Budapest-Szeged fővonalon gyakorlatilag a kocsik száma nem elegendő. Két-három kocsi hiányzik egy szerelvénynél, hiszen Ceglédig, de Kecskemétig is a 80 fős kocsiban 100-110 utas hőbörög, akik állnak, azért, mert azt mondják, hogy állójegy nincs, és ez nem egy normális állapot. Nem tudom, hogy milyen megoldás szükségeltetik, de ebben a költségvetésben nem találni pénzösszeget, ami a 2006-os költségvetési tervezet, hogy legalább ezt a hiányt valamilyen módon csökkentse, és hozzájáruljon a személyi forgalomhoz, úgy, mint ahogy helyesen a nagyvárosok személyszállítási forgalmához, a BKV-hoz és egyebekhez hozzájárul a magyar költségvetés; a vasútnál ezt nem teszik meg.

Köszönöm a szót.




Felszólalások:  Előző  186  Következő    Ülésnap adatai