Készült: 2020.05.25.00:48:14 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

192. ülésnap (2016.11.29.), 88. felszólalás
Felszólaló Révész Máriusz (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:22


Felszólalások:  Előző  88  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

RÉVÉSZ MÁRIUSZ (Fidesz): Köszönöm a szót. Nagyon röviden szeretnék néhány eddig elhangzott felvetésre reagálni. Egyrészt elhangzott, hogy lecsúszik a középosztály Magyarországon, és drámai képet festenek erről. Az a helyzet, hogy érdemes megnézni a KSH legutóbbi statisztikáit. Azt láthatjuk benne ‑ ez még a 2014-es esztendőre vonatkozott ‑, hogy 2014-ben gyakorlatilag minden szegénységi mutató esetében kedvezőbb volt a helyzet, mint 2010-ben, a kormányváltás idején. Hamarosan meg fog jelenni egyébként a 2015-re vonatkozó statisztikai adat. Én azt is javasolnám, hogy itt akár az Országgyűlésben is megbeszélhetjük, azt hiszem, sokan meg fognak lepődni ezen.

Aztán elhangzott az, hogy 20-25 százalék a funkcionális analfabetizmus aránya. És csak azért, hogy funkcionálisan értsük, hogy ez az adat miről szól, ez azt jelenti, hogy mit tudom én, a 10-90 éves társadalomban ennyien nem értik azt, amit olvasnak. Ez nem a mostani gyerekekre vonatkozó arány (Kunhalmi Ágnes: De, itt van az adat!), kedves Kunhalmi Ágnes, ez gyakorlatilag a magyar társadalomra vonatkozó arány. Azt hiszem, államtitkár úr jogosan mondta, hogy ha javulnak az olvasási mutatók ‑ márpedig ezek az utolsó felmérések szerint javulnak ‑, akkor ez azt fogja okozni, hogy idővel egyébként ennek a funkcionális analfabetizmusnak az aránya is csökken.

Szerintem kimondottan pozitív fejlemény, hogy nincs adóssága a KLIK-nek, és ez nem egy magától jött fejlemény. Államtitkár úr elérte, hogy plusz 91 milliárd forintot kapott a magyar közoktatás, és ez a 91 milliárd forint egyébként beépült a magyar költségvetésbe, úgyhogy nem fogja újratermelni az eladósodottságot.

A tankötelezettség korhatára. Egyetlen adatra hadd hívjam fel a figyelmet. A szakiskolába járó gyerekek 30 százaléka kimaradt a szakiskolából egy Hiller István által készített felmérés idején, és azt kell mondjam, hogy a hátrányos helyzetű gyermekeknek pedig az 50 százaléka maradt ki a szakiskolából. Ez a tankötelezettség korhatára előtt volt. Azt hiszem, hogy pont az esélyegyenlőség irányába tett legfontosabb lépésünk volt az, hogy az óvodáztatást bevezettük 3 éves kortól, az egész napos foglalkoztatást az iskolában, és azt hiszem, hogy nagyon sokat változott az egy évvel ezelőtti helyzethez képest a magyar oktatás állapota. Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps a Fidesz soraiban.)




Felszólalások:  Előző  88  Következő    Ülésnap adatai