Készült: 2024.04.25.07:27:34 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

290. ülésnap (2013.06.17.), 138. felszólalás
Felszólaló Spaller Endre (KDNP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:08


Felszólalások:  Előző  138  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SPALLER ENDRE (KDNP): Köszönöm a szót. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! A nyár minden esztendőben a szabadságolások, a nyaralás és a vakációzás időszaka. Az elmúlt évek tapasztalatai ugyanakkor azt mutatják, hogy a hatóságoknak, a fogyasztóvédelmi területen dolgozó szakembereknek ilyenkor sokkal több a dolguk.

A turisztikai helyszínek benépesülése, a hetente, olykor egyszerre több helyszínen megtartott fesztiválok és az egyéb rendezvények elszaporodása vagy a kizárólag nyáron működő idegenforgalmi egységek, büfék tevékenysége számos kockázatot rejt magában. Az odafigyelés nemcsak az ellenőrző hatóságoktól, hanem a vendégektől, a turistáktól, a fogyasztóktól is elvárható, már csak azért is, mert ők találkoznak a problémával először. Ehhez az kell, hogy a nyaralók is tisztában legyenek azokkal a jogokkal, szabályokkal, amelyek betartását joggal kérhetik maguk is számon a vállalkozásoktól. Azokkal a jogokkal is tisztában kell hogy legyenek, amelyek birtokában ki tudják vívni az igazukat. Hívjuk fel a figyelmüket arra, hogy indulás előtt tájékozódjanak a fogyasztóvédelmi jogaikról és arról, hogy baj esetén kihez fordulhatnak.

A legfelkészültebb turistáknak sincs azonban esélye azokkal szemben, akik a törvények ismeretében, azaz szándékosan sértenek törvényt; akik ismerik a jogszabályokat, és így okoznak a fogyasztóknak sérelmet; akik a tisztességes kereskedelem legelemibb szabályait sem tartják be. Itt az Országgyűlésben nemegyszer szó volt a gyanútlan hazai és külföldi turistákat megkárosító éjszakai bárokról, taxis hiénákról, kirívóan fogyasztókat megkárosító cégekről. Továbbra is óriási szükség van a folyamatos hatósági jelenlétre, a rendszeres ellenőrzésre. Két szám mindennél többet mond: a tavalyi összesített eredmények alapján a kifogásolási arány (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) a vendéglátó-ipari egységekben 38 százalék, a személytaxiknál 22 százalék.

Várom az államtitkár úr megtisztelő válaszát. (Szórványos taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  138  Következő    Ülésnap adatai