Készült: 2024.04.19.21:01:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

64. ülésnap (2019.04.01.), 159. felszólalás
Felszólaló Schmuck Erzsébet (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:02


Felszólalások:  Előző  159  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SCHMUCK ERZSÉBET (LMP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Mindennapi hírnek tűnik, hogy a MÁV bejelentette: a Debrecen-Füzesabony vasútvonalon április 1-jétől december közepéig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, Balmazújváros és a megyeszékhely között pedig pótlóbuszok szállítják az utasokat. Azt gondolhatnánk, korszerűsítik a pályát, korszerűbb szerelvényeket állítanak be, jobb és gyorsabb, biztonságosabb lesz a szolgáltatás, de mint kiderült, ez naiv feltételezés. A háttérben egészen más érdekek és mozgatórugók működnek, és szó sincs arról, hogy a vasúton munkába, iskolába, orvoshoz vagy egyéb céllal utazóknak kedvezzenek, még ha némi átmeneti kényelmetlenség árán is. A valódi ok, hogy ez az egész a debreceni északnyugati gazdasági övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges, hiszen ott épül a BMW debreceni autógyára.

Szijjártó Péter még 2018-ban bejelentette, hogy a BMW-gyárat megépítik Debrecenben. A kormány mindezt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak nyilvánította, és a beruházáshoz szükséges 300 helyrajzi számnyi telekvásárlásról döntött. Az itteni földek 40 aranykorona értékűek; a legjobbnak számítanak Magyarországon. A leendő gyár területén 280 hektár földdel rendelkező tulajdonosok jelezték, hogy folytatnák a gazdálkodást, de ez nem érdekelte a kormányt. Legjobb termőterületeinket hatalmi szóval beépítik. De a beruházó még ennél is többet kap. Kedvükért az M35-ösön új csomópontot építenek, a 33-as számú út egy szakaszát kétszer kétsávossá bővítik, az ipartelep köré kétszer egysávos utat építenek, megépül a debreceni közforgalmú logisztikai és konténerterminál is. Ehhez villamosítják az odavezető vasutat, és bekötik azt a záhonyi fővonalba. A gazdasági övezet teljes ellátását biztosítják villamos energiával, gázzal, víz- és csatornahálózattal, távközléssel, és a repülőteret is fejlesztik, mindezt két-három éven belül.

Államtitkár Úr! Mikor tettek ennyit bármely régióban a magyar emberek kedvéért? Milyen mérleget tud vonni: mennyi költségbe, környezeti kárba, hány család életének felforgatásába kerül ez a beharangozott ezer új munkahely létesítése? Mit érezhetnek azok a szomszédos lakóterületen élők, akik a természeti környezet helyett egy iparterületet kapnak szomszédul? Hol lelhetők fel az elemzések a teljes nemzetgazdasági költségről és a remélt haszonról? Várom a megtisztelő válaszát. (Taps az LMP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  159  Következő    Ülésnap adatai