Felszólalás adatai
224. ülésnap (2009.09.28.), 129. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Oláh Lajos (MSZP) |
Beosztás | közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:08 |
Felszólalások: Előző 129 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. OLÁH LAJOS közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Polgármester Úr! Szeged térségének elérhetősége az ön polgármestersége alatt jelentősen javult, a kormány is igen nagy erőfeszítéseket tett és tesz ennek érdekében. Szeged az egyike azon vidéki nagyvárosoknak, amelyek az elmúlt években autópálya-bekötést kaptak. Az M43-as megépítése pedig nemzetközi forgalmi jelentősége mellett nagymértékben mentesíti a várost a környezetterheléstől.
Az M43-as autópálya 5-ös és 47-es számú főutak közötti szakaszának kivitelezője valóban jelzett határidő-teljesítési problémákat, ennek okaként a város északi részén található 1 méter átmérőjű vízvezeték és az autópálya kereszteződésében az előzetes számításokhoz képest gyengébb teherbírású talaj megerősítését és az ezzel kapcsolatos többletmunkákat jelölte meg. Az új feladatként jelentkező résfalvédelem megoldásáról a beruházó ez év augusztusában döntött. A NIF Zrt. ezt a döntést a szükséges szakértői dokumentáció elkészültét követően haladéktalanul meghozta. A kivitelező válaszképpen benyújtott igénye az építés új befejezési időpontjára vonatkozóan 2010. július 30. A NIF Zrt. szakértői jelenleg vizsgálják a 8-9 hónapos késedelmet jelentő átadási időpont indokoltságát. Bízunk benne, hogy a szerződésben meghatározott vállalási díj módosítása nélkül is az eredeti ütemezéshez közelebbi befejezés célozható meg.
A kivitelezővel kötött szerződés tartalmazza kötbérkövetelés lehetőségét. Az előzetes információk alapján bizonyára lesz erre irányuló követelése a megrendelőnek a kivitelezővel szemben, és az előzetes vizsgálatok alapján valószínűsíthető ennek jogi alapja, megalapozottsága is. A fizetendő kötbér azonban önmagában nem oldja meg Szeged város közlekedési problémáit. A villamosprojekt miatti forgalomszervezési gondokat enyhíthetőnek ítéljük meg az M43-as autópálya 47-es főútig tartó szakaszának két ütemben megvalósuló átadásával, ahogy polgármester úr is javasolja, amelynek esetén szükségesnek mutatkoznak a projekten belüli többletberuházások. Ezek finanszírozására biztosíthat lehetőséget a kötbér követelése, és ez a minisztérium szándéka is.
Felszólalások: Előző 129 Következő Ülésnap adatai