Felszólalás adatai
94. ülésnap (2003.10.13.), 150. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Gaál Gyula |
Beosztás | gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:07 |
Felszólalások: Előző 150 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
GAÁL GYULA gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Elnök Úr! Kedves Képviselő Asszony! A vasúti közlekedés színvonalának javítását a közlekedési tárca alapvető fontosságú feladatának tekinti. Ennek érdekében mindenekelőtt egyrészt a vasúti szállítás reformját, másrészt magának a MÁV-nak a reformját készíti elő.
Ugyanakkor addig is, amíg ezek a nagyobb horderejű lépések meg nem történhetnek, fontosnak tartjuk, hogy kulturáltabb, az utazó közönség igényeit méltóbban kiszolgáló szolgáltatás alakuljon ki a vasútnál is. Tájékoztatom képviselő asszonyt, hogy a MÁV Rt. részéről a vasúti kocsik takarítására évente mintegy 2 milliárd forintot költenek. Ugyanakkor a vasúti személykocsik átlagéletkora körülbelül 28 év, ami erősen megnehezíti, hogy egy ilyen átlagéletkorú vasúti parkot érdemben kulturáltan, tisztán, rendben lehessen tartani. Még nagyobb a baj, hogy a rongálások általában gyorsabb üteműek, mint ahogy követni tudja a rendbehozatal.
A MÁV által is tarthatatlannak minősített állapotokat áttekintve a társaság megkezdte a tisztítási tevékenység és az ezzel kapcsolatos feladatok újraértékelését, és a jelenlegi vonatgyakoriságra épülő tisztítási rendszer helyett az utassűrűségen, utasterhelésen alapuló tisztítási rendszert alakítja ki. Ugyanakkor átalakítja a vállalkozók által végzett tisztítási tevékenység minősítési és átvételi rendszerét is.
Ami a konkrét vonalat illeti, a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon mintegy 40 milliárd forint költségvetési támogatással 2006-ig pályarekonstrukciós munkálatok zajlanak, és ezek 2006 után a Szolnok-Karcag-Debrecen vonal felújításával folytatódnak. Az elhasználódott vasúti pályahálózat felújításán túl az elöregedett eszközparkot is korszerűsíti a MÁV, és a koncepció szerint két-három év múlva a szóban forgó vonalon is érzékelhetően javul a személyszállítási szolgáltatás színvonala.
Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 150 Következő Ülésnap adatai