Készült: 2019.12.10.23:19:06 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

172. ülésnap (2000.11.09.), 295. felszólalás
Felszólaló Ughy Attila (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:12


Felszólalások:  Előző  295  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

UGHY ATTILA (Fidesz): Elnök Úr! Tisztelt Ház! Köszönöm szépen a szót. Annak a történelmi pillanatnak lehetünk részesei, amikor egyet kell hogy értsek Bauer Tamás képviselőtársammal Budapest fejlesztése tekintetében és abban, hogy Budapestet mindenféleképpen fejleszteni kell, elsősorban a tömegközlekedésre való tekintettel. Azonban engedtessék meg, hogy néhány kitétellel azért vitatkozzak Bauer Tamás képviselőtársam felszólalásában, különösképpen azzal a kitétellel, amit a 4-es metróról mondott, mert azt gondolom, hogy nem polgármester, hanem Mekk mester-szerű főpolgármesterünk megint olyan fejlesztésbe szeretné belehúzni Budapestet és belehúzni az országot, ami - a környezetvédelmi bizottság ülésén, a meghallgatáson két héttel ezelőtt többször hangsúlyoztam - teljes egészében megalapozatlan, teljes egészében veszélyezteti Budapest hő- és hévízforrásait, Budapest turizmusát, és nagyon sok olyan dolgot veszélyeztet még, amiről eddig Budapesttel kapcsolatban azt gondoltuk, hogy fontos.

Hogy miért mondom ezt? Azért mondom ezt, mert a főpolgármester úr és a Főpolgármesteri Hivatal egy olyan szerződést kötött a 4-es metró megépítésére, és úgy kívánja a 4-es metrót megépíteni, hogy előtte nem végezte el azokat a nagyon fontos előzetes tanulmányokat a közlekedési szokásokról, ami alapján lehetne tudni, hogy mik a budapestiek utazási szokásai. Ugyanis a budapestiek utazási szokásai nem feltétlenül ott vannak és nem feltétlenül úgy vannak, ahogy a főpolgármester úr alagutakat kíván fúrni Budapesten.

Ehhez még azt is hozzátenném, hogy a meglévő felszíni közlekedést annak az összegnek a töredékéből lehetne fejleszteni, amit a főpolgármester úr és amit Bauer Tamás képviselő úr is a fővárostól igényelne. Azt kellene először fejleszteni, az elővárosi vasutakat, a Budapesti Közlekedési Szövetséget, a budapesti körvasútsort, és ha ezek készen vannak, és látjuk, hogy ez milyen módon alakítja át Budapest tömegközlekedését, akkor van értelme gondolkodni azon, hogy metrót építsünk, és ez a metró hol épüljön és milyen nyomvonalon.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  295  Következő    Ülésnap adatai