Készült: 2021.06.13.07:14:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

24. ülésnap, 60. felszólalás
Felszólaló Cseresnyés Péter (Fidesz)
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Beosztás Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 2:00

Felszólalások:  <<  60  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

CSERESNYÉS PÉTER innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Mindkét terület kapcsán megfogalmazott kérdésére szeretnék választ adni. Bizonyára ön is tudja, hogy az M0-ás autóút Magyarország egyik legforgalmasabb útszakasza. A déli szektor forgalma az elmúlt években megkétszereződött, elérte a napi 120 ezer járművet. A pályaszerkezet és a 30 éves hidak felújítása nem tűrt tehát halasztást. A kivitelező technológiai okokból csak a bal útpálya teljes lezárásával végezheti el a feladatokat. A Szigetszentmiklósnál kialakult torlódások kezelése érdekében azonnal bevetettük az elérhető eszközöket. Szeptember eleje óta többek között átalakított, forgalomfüggő jelzőlámpaprogramok, rendőri forgalomirányítás és átszervezett közösségi közlekedés segíti a közlekedést. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium beavatkozása nyomán emellett a hárosi Duna-hídon a Csepel-szigetről az M1-es autópálya irányába már nem kettő, hanem három sávon haladhat a forgalom. A szigetszentmiklósi Massányi Károly utcában pedig újra korlátozás nélkül közlekedhetnek az autósok, mivel az önkormányzat befejezte az útfelújítási munkákat. Szeptember végéig a Magyar Közút is befejezi a körforgalom kivitelezését.

Ami pedig a vasúti közlekedést illeti: a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakaszon a régi helyett új pályaszerkezetet építenek, ehhez ideiglenesen a tervek szerint egy hónapra le kellett zárni az Angeli úti átjárót is. A gyalogos- és kerékpáros forgalom átvezetése a lezárt átjáróban biztosított, csakúgy, mint a buszközlekedés az átjáró mindkét oldalán.

Tisztelt Képviselő Úr! A válaszomat összegezve: a kivitelezők megtették a szükséges lépéseket ahhoz, hogy a lehető legkisebbre csökkentsük azokat az átmeneti kellemetlenségeket, amelyeket a felújítások okoznak, a kormány számára ugyanis, ellentétben önökkel, valóban fontos a hazai közlekedési infrastruktúra állapota. 2022-ig éppen ezért összesen 4000 milliárd forintot fordítunk a közúti és a vasúti hálózatok fejlesztésére. Köszönöm a figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)

Felszólalások:  <<  60  >>    Ülésnap adatai