Készült: 2021.06.22.03:32:09 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

145. ülésnap (2020.07.02.), 202. felszólalás
Felszólaló Arató Gergely (DK)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:34


Felszólalások:  Előző  202  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ARATÓ GERGELY (DK): Köszönöm szépen. Ellenállok annak a kísértésnek, hogy képviselőtársaimhoz és államtitkár úrhoz hasonlóan folytassam az általános vitát. Annyit szeretnék csak jelezni, mert ez új fejlemény az általános vitához képest, hogy miközben továbbra is fennáll az a fajta azonosság, amire államtitkár úr utalt, hogy valóban továbbra is egyetértünk azzal, hogy az iskolai erőszak egy súlyos probléma, hogy jelen van a magyar iskolákban, és cselekedni kell vele szemben  némiképp azt másképp értékeljük, azt hiszem, hogy a kormány eddigi intézkedései mennyire voltak hatékonyak; ezt a most említett esetek is mutatják, hogy ebben, úgy tűnik, még van tennivaló , azonban ami mégiscsak új fejlemény, az az, hogy kicsit többet megtudtunk arról, hogy milyen körülmények között fog létrejönni az iskolaőrség.

És az, amit megtudtunk, még inkább nyugtalanító, mint amit korábban gondoltunk, hiszen korábban arról volt szó, hogy itt alapvetően szolgálatból leszerelt rendőrök lesznek azok, akik szolgálatba állnak, azonban kiderült, hogy ez nem így van. Az derült ki, hogy néhány hetes tanfolyam után valaki szolgálatba állhat iskolaőrként.

Azt kell mondanom, hogy kevesebbet várunk el egy iskolaőrtől, akit a gyerekeink közé engedünk, mint egy biztonsági őrtől, aki egy raktárat őriz. Szerintem ez egy nagyon komoly probléma. Én őszintén azt mondom, hogy gondolják át ezt a dolgot. Én értem, hogy önök ehhez ragaszkodnak, ettől remélnek eredményt. Én félek attól, hogy ebben tévednek, de ha ragaszkodnak ehhez az elképzeléshez, akkor is teremtsék meg ennek a feltételeit. Gondolják át, hogy ez egy olyan típusú felelősség, valóban döntenie kell ezeknek az embereknek egy bonyolult pedagógiai szituáció megítéléséről, arról, hogy akkor mi a helyes és mi a nem helyes; mikor kell erőszakot alkalmazni, és mikor nincs erre szükség. Én azt gondolom, még egyszer, hogy ez nem fog így működni, hogy ez nem fog így jól működni.

Ugyanakkor tehát továbbra is azt gondoljuk, hogy szükség van az iskolai erőszak elleni fellépésre; továbbra is azt gondoljuk, hogy az iskolaőrség létrehozása erre nem a leghatékonyabb eszköz. Úgy látjuk, hogy nem annyira súlyos a helyzet szerencsére az iskolákban, hogy ott már csak erőszakkal lehetne rendet tartani. Illetve, ha igen, mert tudom, hogy képviselő úr is említett ilyen példát reggel, ott sajnos ma is a rendőrségnek kell beavatkoznia, de az már egy kudarc, ha már ott tartunk, hogy rendőrségi beavatkozásra van szükség. Az ilyen helyzetek megoldásán az iskolaőrség nem segít.

Végül nagyon csöndben szeretném elmondani, és ebben tulajdonképpen egyetértek Ander Balázs képviselő úrral, hogy nagyon rossz irányba visszük el ezt a vitát, ha azt a metódust követjük, amit képviselő úr az imént is tett, hogy azt mondta, hogy van egy kisebbség és van egy többség, és aki azt gondolja, hogy ez vagy az a megoldás nem jó, aki azt gondolja, hogy így vagy úgy nem kellene csinálni, az ezt a kisebbség oldaláról a többség rovására gondolja.

Szeretném jelezni, hogy ebben a kérdésben sem így van. Ha valaki azt gondolja, hogy az iskolaőrség nem jó megoldás, akkor nem egy kisebbség rovására gondolja, különösen nem az erőszakoskodókat védi  legyen ez teljesen világos, az erőszakoskodókkal szemben fel kell lépni , legfeljebb azt gondolja  jól láthatóan egyébként a pedagógus-szakszervezetek és a pedagógusok egy jelentős részéhez is hasonlóan, ott nem tudom, hogy ki a többség, és nem a kisebbség , azt tudom, hogy számos pedagógus és pedagógiai szakember szólalt meg az elmúlt időszakban, és mondta el azt, hogy ez nem egy jó eszköz ennek a problémának a kezelésére.

(16.40)

Én azt kérem tehát, hogy ne csináljunk kisebbség-többség kérdést olyan kérdésekből, ahol ez csak árt, és nem használ. Tudják, hogy ez miért veszélyes? Mert mindig önök mondják meg, hogy ki a többség és ki a kisebbség. Azzal az igénnyel lépnek föl, hogy azt, aki mást gondol, azt megbélyegezzék. És lehet, hogy ma, mondjuk, az előző vitában, a gyöngyöspatai romákon van a célkereszt, de majd lesz máson is, akiről önök úgy gondolják. Hol a migránsok, hol a Soros-szervezetek, hol az ügyvédek, hol a jogvédők. Mindig gyártanak egy ellenséget, és vele szemben harcolnak. Az iskolai erőszak ügye túl komoly ahhoz, hogy önök ezt ilyen politikai játszmákra használják.




Felszólalások:  Előző  202  Következő    Ülésnap adatai