Készült: 2024.04.25.05:32:18 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

217. ülésnap (2001.06.19.), 191. felszólalás
Felszólaló Dr. Martonosi György (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:02


Felszólalások:  Előző  191  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. MARTONOSI GYÖRGY (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Köszönöm a szót. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Ház! Egy olyan általános és egyre gyakrabban felmerülő problémáról szeretnék szólni, továbbá elfogadható megoldást találni, amely sok településnek nehezíti meg az életét az M5-ös autópálya környezetében; nevezetesen arról, hogy a településeken áthaladó 5-ös számú főút megnövekedett forgalma jelentős nehézségeket jelent az ott lakóknak, hiszen a főút menti házak lakói nem nyithatják ki az ablakaikat a beáramló zaj és por miatt, nem engedhetik ki nyugodtan a gyermekeiket játszani, kerékpározni.

A nagy súlyú tehergépjárművek az útburkolatot felgyűrik, tönkreteszik, korlátozzák a megállási lehetőségeket, ami a kereskedők érdekeit érthető módon sérti, az elkerülő utak építése pedig nagyon költséges. Talán nem is lenne szükség a településeket elkerülő új utak megépítésére, ha a forgalmat - értem ez alatt a kamionforgalmat is - át lehetne terelni a már megépült M5-ös autópályára. Az igaz, hogy az említett koncessziós rendszerű autópálya már most is félig nyílt rendszerű útdíjasítással üzemel, hiszen az autópályának az inárcsi csomóponton keresztül nyílt forgalmi kapcsolata van az alsóbb rendű úthálózatokon át az 5-ös számú főúttal, és így lehetősége van az utazóközönségnek arra, hogy az autópálya mintegy 20 kilométeres szakaszát térítésmentesen vegye igénybe, ez azonban nem elég, mivel így csak egy rövid szakaszát lehet kiváltani a főútnak az autópályával.

Kérdezem a miniszter urat, milyen lehetőséget lát arra, hogy a forgalom jelentős részét át lehessen terelni az M5-ös autópályára, tekintettel arra, hogy az autópálya koncessziós rendszerű, és az útdíj irreálisan magas, így érthető az utazók és a fuvarozók részéről, hogy az olcsóbb megoldást választva a településeket kettészelő főúthálózatot választják. Továbbá kérdezem a tisztelt államtitkár urat, hogy milyen egyéb lehetőségei vannak a tárcának arra, hogy az M5-ös autópályáról a jelenlegi útdíjak következtében a településekre terelődött forgalom okozta zaj- és környezeti ártalmakat mérsékelje, megkönnyítve ezzel az érintett települések lakóinak életét. (Taps a Fidesz soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  191  Következő    Ülésnap adatai