Készült: 2024.04.24.08:29:20 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

176. ülésnap (2008.11.11.), 56. felszólalás
Felszólaló Gulyás Dénes (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:17


Felszólalások:  Előző  56  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

GULYÁS DÉNES (Fidesz): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Ház! Schiffer képviselő úr valóban elmondta, és ez így is van, hogy ötéves szerződésre cserélhető a határozatlan idejű, és ezzel kvázi valamiféle biztonságot nyújt a művésznek. Ez akkor nyújtana igazán biztonságot a művésznek, hogyha utána az előbb említett módon nem lehetne őt kirakni minőségi cserére való hivatkozással, vagy arra való hivatkozással, hogy a színháznak a művészi koncepciója megváltozott, és mondjuk, 29 év munka után egy ilyen művész, vagy 20 év munka után fog kapni egy évi fizetés-végkielégítést. Ugye? - úgy emlékszem, a törvényben ez van, összevetve azzal a gyakorlattal, hogy ebben az országban bizony voltak olyan színházi vezetők, szorosan az én műfajomban is, akik nagyon súlyos milliókat vettek föl nem egész egyszezonnyi rombolás után.

(11.30)

És a minőségi csere egyébként is rendkívül aggályos. Tessék mondani, ki fogja megállapítani azt, hogy X. Y. a jobb színész, vagy Z. K. a jobb színész vagy jobb énekes? Ki fogja ezt megállapítani? Szerintem ezek nem definiálható kérdések.

A színházi szakma feje fölött, Alföldi képviselő úr - teljesen egyetértek, hogy ez egy fontos törvény, és nagyon jó lenne, ha lenne. De éppen azért, mert ennyire fontos, és azt gondolom én is, hogy a művészetnek, ha valaminek, akkor a művészetnek valóban politikától távol kellene állnia, és egy olyan művészeti törvényt csinálni, ami a szakmának és a közönségnek és az egész ügynek, hogy így mondjam, tökéletesen megfelel. De én attól tartok, hogy ez a törvény ebben a formájában éppen az előbbi átgondolatlanságok miatt - csak egy apróságot, ne haragudjanak, az előbb említettem az opera megfogalmazását, de például a daljátékot említi, mondjuk, a monarchiás időkből még a Singspiel jó, rendben van. De akkor miért nem említi mondjuk, Mozartnak a dramma giocosoit, a Don Giovannit vagy a Cosi fan tuttét vagy a melodrammát, ahogy Donizetti a Szerelmi bájitalt említette, akkor azok nem azok?

Tehát azt gondolom, hogy részletesen, tételről tételre végig kellene menni, ezt elvetni, és egy jobbat csinálni ennél, ha valóban fontos ez a törvény.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  56  Következő    Ülésnap adatai