Készült: 2024.04.25.23:37:40 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

200. ülésnap (2012.06.11.), 194. felszólalás
Felszólaló Dr. Rétvári Bence (KDNP)
Beosztás közigazgatási és igazságügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:12


Felszólalások:  Előző  194  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. RÉTVÁRI BENCE közigazgatási és igazságügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Ház! Valóban, a kormányablakok kialakítása és az egyablakos ügyintézés az elmúlt húsz évben oly sokszor emlegetett kívánalmának a gyakorlati életben való megvalósítása egy olyan pontja lesz ennek a négy évnek, amit minden állampolgár láthat, érezhet, a saját közelében megtapasztalhatja, hogy mit is gondoltunk mi jó állam alatt, miért indítottuk el a jó állam programot. Jelen pillanatban 99 kormányablak 29 helyszínen szolgálja az állampolgárokat, de mint ahogy a képviselő úr is említette, a terveink szerint az önkormányzati és közigazgatási rendszer átalakításával ezt sikerül 300-ra emelni, mint ahogy szépen emelkednek a kormányablakban intézhető ügyek is. Kezdetben csak kéttucatnyi volt, most pedig már 60 fölötti azoknak az ügyeknek a száma, amelyeket az állampolgárok intézhetnek. Egyfajta új szervezeti kultúrával nemcsak a különleges kiképzés, az etikai normák előírása, hanem az ügyfélszolgálati időtartam, tehát a nyitvatartási idő is alkalmazkodik az állampolgárokhoz, nem zár be délután háromkor és nem tíz órakor nyit, hanem reggel nyolctól este nyolcig van nyitva a kormányablak, hogy ki-ki munka után, amikor befejezte a hivatalos dolgát, akkor is el tudjon menni ügyet intézni, hiszen nem várhatjuk el, hogy ki-ki egy félnapos szabadságot vegyen ki, hogy délelőtt vagy kora délután be tudjon ugrani, vagy pedig a munkahelyéről kell hogy ellógjon, és így intézze az ügyeit. Ezért sikerült az ügyfélforgalmat is töretlenül bővítenünk, hiszen eddig 368 282 ügyfél tett látogatást, és összesen 414 300 ügyet intézett. Ez azt jelenti, hogy ha összehasonlítjuk a 2012 első négy hónapját az egy évvel ezelőtti adatokkal, már 53 százalékkal jöttek többen a kormányablakba.

A legnépszerűbb ügyek nyilvánvalóan az ügyfélkapu létesítése, a családi pótlék ügyintézése, utazási költségtérítés, anyasági támogatás, egyszerűsített honosítás. Tehát elsősorban a családdal vagy a vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeiket intézik itt az emberek, ezért tartjuk mi fontosnak, hogy azt az ügyfél-elégedettséget tartsuk, ami eddig is volt, és bővítsük a kormányablakok körét.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokból.)




Felszólalások:  Előző  194  Következő    Ülésnap adatai