Felszólalás adatai
113. ülésnap (2011.09.26.), 114. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Kalmár Ferenc András (KDNP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 1:56 |
Felszólalások: Előző 114 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KALMÁR FERENC ANDRÁS (KDNP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! Az Országgyűlés megszavazta, hogy augusztus 31-éig a magánnyugdíjpénztáraknak ki kell fizetniük az őket elhagyó ügyfelek számára az évek hosszú során történt befizetések hozamait. Ezt a határidőt sokan várták, remélve, hogy a kapott összeg javít anyagi helyzetükön.
Ne feledjük: a magán-nyugdíjpénztári befizetés kötelező volt, de azt sem szabad elfelejteni, milyen reménykeltő ígéretek hangzottak el a pénztárak indulásakor, a remények viszont egyes nyugdíjpénztárak esetén elvesztek, hiszen az elhagyó ügyfelek nem kaptak semmilyen hozamot. Sajnos, vannak nyugdíjpénztárak, amelyek még arra sem méltatták ügyfeleiket, hogy értesítsék őket az elért hozam mértékéről, így az ügyfelek azt mondják, hogy még reklamálni sem tudnak. Több választópolgár megkeresett azzal, hogy érdeklődésükre közölték, az elért hozamuk nulla, írásos elszámolást viszont nem kaptak. Ezek a tapasztalatok még inkább alátámasztják véleményem szerint az Országgyűlés által meghozott idevonatkozó döntés helyességét.
Tisztelt Államtitkár Úr! A választók azt kérdezik, hogy el kell-e egyáltalán számolniuk a nyugdíjpénztáraknak ügyfeleik felé. Erről kötelező-e írásos értesítést küldeni? Mit lehet tenni azokban az esetekben, amikor a nyugdíjpénztár hozam nélkül használta éveken keresztül az ügyfelek pénzét?
Várom megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypártok soraiban.)
(15.40)
Felszólalások: Előző 114 Következő Ülésnap adatai