Készült: 2020.06.03.03:14:18 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

23. ülésnap (2002.10.01.), 274. felszólalás
Felszólaló Pánczél Károly (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:11


Felszólalások:  Előző  274  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PÁNCZÉL KÁROLY (Fidesz): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Urak! Tisztelt Ház! Hozzászólásomat én is egy részlettel szerettem volna kezdeni, de ezt nem teszem meg, mert Szalay Gábor államtitkár úr pontosan azt olvasta fel, amit én az önök kormányprogramjában megtaláltam. Ha ehhez a részlethez még hozzáteszem azt, hogy a választási kampányban a sokszor beígért 800 kilométer autópálya építését is hozzávesszük, akkor világosan látszik, hogy a szocialista ígéretek és a valóság között hatalmas a különbség.

Az autópálya-építésre tett ígéretek több más területhez hasonlóan - ilyen például az ingyenes tankönyv biztosítása vagy az adócsökkentés bevezetése, vagy az özvegyi nyugdíjak 50 százalékos megemelése - csak üres ígéretek, kampányblöff és a választópolgárok becsapása. Mert mi a valóság?

A valóság az, hogy a választási kampányban beígért autópályaprogramot takarékossági okokból erősen megnyirbálták, és már korántsem 800 kilométerről beszélünk, hanem csak 60 kilométer autópálya megépítéséről beszélnek a Pénzügyminisztériumban és a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban is.

Értetlenül fogadják a választók, a gazdasági szakemberek és befektetők az autópálya-építéssel kapcsolatos fejleményeket, pedig ez egy olyan fejlesztés, amely hozzájárulhatna az ország versenyképességének fokozásához. Az autópályák jelentősége Magyarországon túlbecsülhetetlen, ugyanis képes bekapcsolni egy-egy országrészt a nemzetközi vérkeringésbe. Jó adottságokkal rendelkező területeink autópálya nélkül nem vehetik fel a versenyt a beruházásokért más térségekkel.

Tisztelt Ház! Képviselői választókörzetemet és a Budapestet délkeletről övező agglomerációt az építendő M0-ás autóút kérdése érinti. Az elmúlt hetekben az érintett települések lakói, polgármesterei, valamint a befektetők megdöbbenve tapasztalták sajtóhírekből és miniszteri nyilatkozatokból, hogy az idén őszre tervezett és előkészített beruházás nem szerepel a balliberális kormánykoalíció céljai között.

Az M5-ös, M3-as autópályát és a 4-es főutat összekötő körgyűrű története egy évtizedes múltra tekint vissza. Éveken át tartó szakmai vita előzte meg az elfogadott nyomvonal kijelölését, amely délről elkerüli Gyál, Vecsés, Ecser, Maglód, Pécel, Isaszeg településeket. A megépítendő szakasz előnyei a következők: időben jelentősen lecsökkenne az M5-M3-as közötti utazás, üzemanyagban jelentős megtakarítást jelentene mind a személygépkocsiknak, mind az árufuvarozóknak. Budapest és a Ferihegyi repülőtér közelsége, a jó közlekedési lehetőség vonzaná a vállalkozások letelepedését, amelyek munkalehetőséget kínálnának a környékben lakóknak, illetve a helyiadó-bevétel növekedését az érintett önkormányzatoknak, és nem utolsósorban szolgálná az előbb felsorolt településeken lakók nyugalmát, egészségét, biztonságát.

Ma a hihetetlen mértékű átmenő forgalom Gyál, Vecsés, Pécel, Isaszeg települések utcáit terheli. A nyomvonal terve megszületett, a kisajátítások megtörténtek, a régészeti leletmentés szintén megtörtént. Az M0-ás építése pedig úgy tűnik, a beláthatatlan jövőbe tolódott. Teljes joggal háborodnak fel az érintettek, és tiltakoznak minden fórumon. Teljes joggal, végső elkeseredésükben fordulnak a települések lakói a forgalomlassító demonstráció eszközéhez, az útlezárásokhoz, mint azt az elmúlt napokban is tették Pécelen.

Az itt élők többet érdemelnek. Többet érdemelnek a kamionok dübörgésénél, többet érdemelnek a kipufogógáznál, a tönkrement utaknál. Végezetül: többet érdemelnek üres kampányígéreteknél.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps a Fidesz soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  274  Következő    Ülésnap adatai