Készült: 2020.09.20.23:08:55 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

63. ülésnap (2003.04.07.), 58. felszólalás
Felszólaló Dr. Lázár János (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:05


Felszólalások:  Előző  58  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. LÁZÁR JÁNOS (Fidesz): Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Miniszter Úr! Az Orbán-kormány 2002-ben megkezdte a Szeged-Algyő-Hódmezővásárhely közötti 47-es főút négysávosítását. Ezen út négysávosítása jelkép Vásárhely számára. Jelkép azért, mert ennek az útnak a baleset-veszélyessége igen magas, a Közlekedéstudományi Intézet az elmúlt években az ország egyik legveszélyesebb útjának minősítette; a nyolcvan személyi sérülést okozó balesetnek több mint a fele halállal végződött. Ráadásul Európához nem lehet út nélkül, jó közlekedési infrastruktúra nélkül csatlakozni, így a huszonegyedik századi életminőség megteremtéséhez igencsak fontos, hogy összekötésre kerüljön Szeged Vásárhellyel, és így Hódmezővásárhely az autópályához csatlakozhasson.

2003 májusának végére átadásra kerül egy szakasz a Tisza-hídnál, és átadásra került az elmúlt évben egy szakasz az út kezdetén, Hódmezővásárhely déli kapujánál. Tehát készen van az út első szakasza, és kész az út végső szakasza, hiányzik azonban öt kilométer. Az eredeti elképzelések szerint 2004 végére befejeződött volna az út építése, és erre vártak is a vásárhelyiek. Azonban úgy tűnik, hiába várnak, tekintettel arra, hogy megszakadt az út építése, annak ellenére, hogy akár a szocialista, akár a fideszes szavazók bíztak a kormány ígéretében, amelyet személyesen a városháza bejáratánál nekem Medgyessy Péter miniszterelnök úr tett, valamint a kormány tagjai több alkalommal, vásárhelyi fórumokon hangsúlyozták: nem színre osztályozzák az önkormányzatokat, és a 47-es főút négysávosítása nem kampányidőszakban kell hogy folyjon.

Ehhez képest 2000 őszén, novemberben leállították az építkezést, és azóta semmiféle új dolog nem történt. Sőt, azt halljuk a szakmai felügyelettől kezdve a közútkezelő kht.-n keresztül miniszteri és miniszterelnöki nyilatkozatokig, hogy az út csak 2006-ra készül el, és nem valósul meg az eredeti elképzelések szerint.

Egy megkezdett beruházás leállítása, az első és a végső szakasz közötti részszakasz kétsávos része ma már veszélyesebb, mint eddig volt, hiszen a végső pontból és a kezdőpontból a négysávos útról ömlik a tömeges forgalom erre a rövid - hangsúlyozom, öt kilométeres - középső szakaszra. Elfogadhatatlan ez Hódmezővásárhely polgárai számára, tekintettel arra, hogy visszaveti a régiót, balesetveszélyes helyzetet jelent, a következő években még emberek sokasága halhat meg ezen az útszakaszon; ráadásul Hódmezővásárhely és az elmaradott térség nem tud csatlakozni a helsinki folyosóhoz, így lehetetlen új munkahelyek teremtése.

Azt kérjük a kormánytól, és azt kérdezem, van-e erre lehetőség, hogy 2003-ban folytatódjanak a kisajátítások, a föltáró munka, az előkészítés, 2004-ben folyjon az effektív építkezés, és legkésőbb 2004 végére, 2005 első félévére készüljön el a 47-es út.

Köszönöm a figyelmet. (Taps az ellenzék padsoraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  58  Következő    Ülésnap adatai