Készült: 2024.04.25.07:29:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

337. ülésnap (2013.12.16.), 286. felszólalás
Felszólaló Dr. Gaudi-Nagy Tamás (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:20


Felszólalások:  Előző  286  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. GAUDI-NAGY TAMÁS (Jobbik): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. A magyar polgári törvénykönyv megalkotása egy nagy fordulat volt a magyar jogrendszerben, az elmúlt 3,5 év jogalkotási termékei közül a sok-sok tragikus esemény között az egyik kis fény az éjszakában; bár hozzáteszem, nem tökéletes, és mi nem is tudtuk ebben a formában támogatni, hiszen a vadkapitalista vadhajtásokat nem tudta visszametszeni, amivel a fogyasztók kiszolgáltatottsága sajnos továbbra is nőtt, és a jelentős teret szerző tőkés csoportok egyre gátlástalanabbul halmozhatják fel, szerezhetik meg a magyar emberek és a magyar közösség tulajdonát.

A polgári törvénykönyv elfogadásával és jövő márciusi hatálybalépésével nyilván a teljes jogrendszert át kellett világítani. Nincs is ezzel gond, átnézték önök, és közel 180 jogszabály módosítását tartalmazó csomagot terjesztettek be, ezzel sincs alapvetően gond. A gond ott kezdődik, hogy a záróvitában megint megjelennek a rejtélyes lobbiérdekek. Nem tudom, tényleg, kicsit sajnálom is igazából a tárcát, hogy egyszerűen milyen bonyolult és nehéz feladat lehet az, hogy itt 10-15-20 oldalról jönnek a különböző igények, hogy gyerekek, adjuk még be ezt zárószavazás előttiként, ezt is adjuk már be. Nyilván ennek tudom be azt, hogy például új szabályként most került be így a zárószavazás előtti módosító javaslatok közé például az agrárkamarai törvény további cizellálása, mozgatása a 6. ajánlási pontban, ahol nagyon részletes szabályokat adnak az agrárkamarai törvénnyel kapcsolatban, hogy a falugazdász-hálózat útján látja el, a tagdíj mit foglal magában s a többi, milyen igazolásokat állíthat ki. Ezzel az a pici probléma, hogy lefolyt már egyszer önállóan az agrárkamarai törvény vitája, annak a módosítási vitája is nemrég volt, de ez nem elég, tehát most meg kellett nyitni, és puff, durr bele, még így is kell módosítani.

Most ezzel mit értek el? Azt, hogy érdemi vitát nem lehet folytatni erről, érdemi módosító javaslatot nem lehet beadni, csak azt lehet mondani, hogy vagy szeretjük, vagy nem szeretjük, elmondjuk a véleményünket, ki fogják önök bírni, a képviselőik döntő többsége már elégedetten hazatávozott, az ő fizetésüket nem vonja le senki azért, mert egyébként nem végzik a munkájukat, noha az országgyűlési törvény világosan előírja, hogy köteles a képviselő részt venni az Országgyűlés munkájában. Nagyon kíváncsian várnám azt, hogy vajon például Meggyes Tamás, aki igen nagyon elragadtatta magát az elmúlt 3,5 évben, vajon hogyan végzi a munkáját, és vajon hogyan veszi magának azt a pofátlanságot, hogy felveszi a fizetését ezért a semmiért, amit ő megtett az elmúlt 3,5 évben.

De itt azért egyéb dolgok is vannak. A 11. ajánlási pontban például a párttörvény nagyon átfogó módosítására kerül sor, egy nagyon-nagyon alapos módosításra: fizetésképtelenségi eljárás, törlési eljárás, a felszámolás esetén irányadó eljárás; egyébként hozzáteszem, joggal, hiszen a Szabad Demokraták Szövetsége nevezetű hulladékpárt gyakorlatilag több mint egymilliárd forint közpénzt lenyúlt, és azért ez több mint megengedhetetlen. Ezt támogatjuk rendpárti szervezetként, hogy azért álljon már meg a menet egy kicsikét, tehát azért közpénzeket ne lehessen már eltapsolgatni, ráadásul Fodor Gábor meg több ilyen megmondóember, mint liberális üstökös felbukkan Magyarország egén, és úgy tesz, minthogyha nem létezett volna az SZDSZ. Bocsánatot kérünk, ezeknek az embereknek nem a politikában, hanem a börtönben volna a helyük, hiszen közpénzt nyúltak le, nagy valószínűséggel erről szólnak azok a híradások, amelyekben legalábbis erről lehet olvasni. Az, hogy itt pénzbírságot szabnak ki a párt vezető tisztségviselőire, ha megszegik, mondjuk, a pártvagyon-elszámolással kapcsolatos kötelezettségeket, ez egy jó dolog, de megmondom őszintén, az, hogy 100 ezertől 900 ezer forintig terjedő pénzbírságról van szó, az viszont röhejes. Tehát azért álljon már meg a menet egy kicsikét! Itt nem lehetne 2-3 nullával megnövelni ezt a tételt? Miért kell a politikusokat állandóan kivételezésben részesíteni? Miért kell ilyen hímes tojásként bánni velük? Ez abszolút nem szimpatikus.

Az ügyvédi törvény módosítása megint jelentős mértékben megjelenik zárószavazás előtti módosító javaslatként. Egyeztettek a Magyar Ügyvédi Kamarával vajon a fegyelmi szabályok újrahegesztése körében? Nem tudjuk, még a jelét sem tudjuk, még lehetőség sincs arra, hogy megtudjuk, mi történt. És az egyebekben még közel 50 zárószavazás előtti módosító javaslatról - a szociális szövetkezetektől kezdve sok minden máson át - nem tudjuk, hogy igazából mi motiválja önöket, mik voltak azok a háttérmutyik, háttérlobbik (Az elnök csenget.), de az iskolaszövetkezeteket például kizárólagos helyzetbe hozták. Mindenesetre a megfejtést majd aki meg tudja adni, az valószínűleg nemmel fog szavazni, amikor megkérdezik arról, hogy kire szavazzon az országgyűlési választáson, hogy a Fideszre szavazzon-e vagy sem, de az MSZP-re is nemmel fog szavazni valószínűleg.

Köszönöm szépen. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  286  Következő    Ülésnap adatai