Készült: 2024.03.29.14:03:50 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

255. ülésnap (2017.11.06.), 94. felszólalás
Felszólaló Ander Balázs (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:08


Felszólalások:  Előző  94  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ANDER BALÁZS (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Miután nemrég hat, közlekedéssel foglalkozó szervezet felhívta a figyelmet a MÁV-Start vezetése által a magyar vasút ellen elkövetett hibákra, ahelyett, hogy magukba szálltak volna, nyilván a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ‑ mint felügyeletet ellátó szerv ‑ jóváhagyásával jött a sunnyogás, a mellébeszélés, a hárítás. Tegyünk hát egy próbát újra, hogy egyenes választ csikarjunk ki az illetékesekből! Nagyon kérem azonban, ezúttal ne termelési jelentéssel, sorosozással meg simicskázással üssék el a választ, kábítsák a közvéleményt.

Mikor értetik már meg a MÁV vezetőségével, hogy állami pénzből, tehát az adófizetők zsebéből élve mentálisan is át kellene magukat állítani arra, hogy közszolgáltatók? Azaz jó lenne, ha néhanapján az érintettekkel is egyeztetnének egy-egy döntésről.

Mi indokolja a vasúti infrastruktúrára elköltött százmilliárdokat, ha közben folyamatosan visszafejlesztik a személyszállítási szolgáltatásokat? Abban még nem lát talán bizniszt a felcsúti polihisztor? Még mindig nem tudjuk, hogy miért kellett két éve jelentősen ritkítani a legforgalmasabb fővonalak gyorsvonatait. Miért akarják felszámolni az ország főtengelyén az egységes, óránkénti intercity-közlekedést?

Miért kellett megszüntetni a belvárosi jegyirodát, és miért kell megszüntetni az éjszakai berlini járatot? Miért hagyták, hogy a kocsifelújítási projekt megbukjon? Hiszen ha minden így megy tovább, még bő évtized múlva is pottyantós WC-s kocsik gurulnak majd a vágányokon.

A MÁV számára az étkezőkocsik megszüntetése kapcsán miért a román példa a követendő minta, miért nem, mondjuk, a szlovák, hogy messzire ne menjünk, hiszen még ott is nyereséggel tudják azokat működtetni?

(13.20)

Milyen racionális oka van annak, hogy leépítsék a START-kártya törzsutaskedvezményét? Noha autópálya hiányában a határon túli magyarok számára nagyon fontosak a Székelyföldre közlekedő vonatok, elfogadhatónak tartják‑e az itteni leépítéseket? Mikor hallunk végre távlati mellékvonal-koncepcióról? És elkerülhető-e, hogy a felcsúti kisvasúttal ellentétben a magyar vasút ne váljon a fideszes urak 1:1-es méretarányú terepasztalává? Várom válaszát. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  94  Következő    Ülésnap adatai