Készült: 2020.05.25.15:07:39 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

197. ülésnap (2016.12.12.), 6. felszólalás
Felszólaló Dr. Hadházy Ákos (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend előtti felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:02


Felszólalások:  Előző  6  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. HADHÁZY ÁKOS (LMP): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Ház! Elég döbbentem hallgattam Semjén Zsolt előbbi hozzászólását IV. Károly koronázási ünnepségéről; még meg is ijedtem, hogy a végén, hogy aktuális legyen, be fogja javasolni, hogy valakit meg kellene koronázni nálunk is. Azonban ennél egy szerintem jóval fontosabb és aktuálisabb kérdésről, mégpedig a PISA-tesztek, a magyar gyerekek tudása felmérése tesztjeinek elég rossz eredményéről szeretnék beszélni.

Amikor az elmúlt évben elég sokat beszéltünk a menekültválságról, sokat beszéltünk róla, sokat beszéltünk a tünetekről, az okokról jóval kevesebbet. Az egyik legfontosabb oka, hogy az iszlám társadalmak az összeomlás szélén vannak, ha még nem omlottak össze.

(10.50)

Azért vannak az összeomlás szélén, mert egy új világrend alakult ki az elmúlt egy-két évtizedben, ahol már nem az ásványkincsek jelentik az országok igazi hatalmát, hanem a tudás, a technológia, az innováció és az újítás. Ezek az országok a tudás helyett az ellenségeskedésbe fektették minden energiájukat ‑ meg kell nézni, hogy mennyi szabadalom jelent meg ezekben az országokban ‑, és sajnos ezek a társadalmak az összeomlás szélén vannak. A menekültválság egyik fő oka ez.

Ezekhez az országokhoz tartozik sajnos most már egyre inkább Oroszország, és ahogy a PISA-teszt mutatja, és ahogy mi is látjuk, egyre inkább Magyarország is. A menekültválságból mi is kivesszük a részünket, hiszen Magyarországról is nagyon sok ember távozik, többek között azért, mert ilyen az oktatásunk. A tudás hatalom, ez egy frázis, de a tudás jólétet is jelent, a nem tudás viszont kiszolgáltatottságot és szegénységet jelent. Amikor a magyar kormány arról beszél, hogy munkaalapú társadalmat akar létrehozni, borzasztóan nagy tévúton jár, hiszen tudásalapú társadalmat kellene létrehoznia. A szegénységet fogja újraéleszteni az, ha mi egy közmunkaalapú társadalmat akarunk létrehozni; ez egyelőre létre is jött. Nagyon jól tudjuk, és azt hiszem, mindenki nagy jól tudja, aki itt van, hogy a szegénységből igazán nem közmunkával lehet kijönni, hanem tanulással, tanulással és tanulással. Ez nem új dolog, ezt IV. Károly idején is elmondták, azelőtt is elmondták, akik igazi nagyok voltak Magyarországon.

Ehelyett önök tönkretették az oktatást. Sikerült, és az azért egy nagy tett, hogy pár év alatt sikerült rontani a magyar oktatás színvonalán. Én nagyon sokat gondolkodtam, hogy miért tették ezt, miért volt ez jó. Három ok lehet, amit felsorolhatunk, s lehet, hogy mind a három igaz. Az egyik az lehet, hogy nem szándékosan tették, hanem buták voltak hozzá, nem gondolták jól át, hogy ha az iskolában tovább növelik a gyerekek függőségét, a katonai oktatást, a katonai jellegű oktatást, akkor ez idevezethet. Ez lehetett az egyik ok. Úgy tudjuk, hogy nem Hoffmann Rózsa találta ki ezt az egész hülyeséget, hanem jóval magasabban, akár a miniszterelnök.

A második az lehet, hogy szándékosan. Remélem, hogy nem, de tulajdonképpen az is logikus lenne, ha szándékosan találták volna ki ezt a dolgot, hi­szen az alulképzett ember alkalmasabb arra, hogy alatt­való legyen. Az alulképzett ember nem lesz szabad, nem tud olyan szabad lenni, mint a képzett em­ber, és ez önöknek mindenképpen megfelelhet. A mo­­tivált, jókedvű, jól képzett emberek független em­berek, és ez az önök politikai céljának nem megfelelő.

A harmadik ok az lehet, s azt hiszem, leginkább talán ez a valódi, hogy önök egyszerűen ellopták az oktatási reformot. Az Európai Uniótól sok tucat milliárd forint jött arra, hogy létrejöjjön az oktatási reform, azonban ezeknek a pénzeknek a legnagyobb része magánzsebekbe ment. Kedvencem az, amikor a kompetenciaalapú tesztek esetében ‑ Magyar­orszá­gon is történtek ilyenek ‑ 160 millió forintért megbíztak egy céget, hogy az vigye be, ütögesse be a számítógépbe az eredményeket, de utána még 16 millió forintot fizettek azért, hogy az Akadémia utca 25. szám alatt, szemben a minisztériummal, béreljenek egy irodát, ahol megteszik ezeket a beütögetéseket. Ellopták ezt a reformot, de valamit le kellett tenni az asztalra, gyorsan össze kellett rakni, és az egy szörnyűség, amit összehoztak, szörnyűségek ezek a tankönyvek, szörnyűség az egész rendszer, és a legszörnyűbb benne, hogy ha ezt nem használjuk legalább öt évig, akkor az Európai Uniónak vissza kell fizetni ezeket a pénzeket.

Azt gondolom, hogy azok az eredmények, amiket a PISA-teszt mutatott, egyértelműen rámutatnak arra, hogy ha egyvalakinek menni kell ebből a kormányból, akkor az Balog miniszter, és tulajdonképpen ilyen szempontból jó hír, amikor azt látjuk vagy azt halljuk, hogy esetleg fölfele fog bukni államelnöknek, mert ilyen hírek jönnek. Tulajdonképpen ezt üdvözölnünk kell, hiszen nála kártékonyabb miniszter még nem volt. Beperelt engem, amikor azt mondtam, hogy ő a felelős ezekért az oktatási reformokért. Ez is jól mutatja, be se jön a parlamentbe, mindig az államtitkárát ugráltatja. Köszönöm szépen. (Taps az LMP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  6  Következő    Ülésnap adatai