Készült: 2021.09.21.09:28:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

143. ülésnap, 60. felszólalás
Felszólaló Bebes István (Fidesz)
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 3:08

Felszólalások:  <<  60  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BEBES ISTVÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Államtitkár Úr! Öntsünk tiszta vizet a pohárba: a kormánynak nincs vasúti koncepciója. A gazdasági és a politikai helyzet kitűnő tükröződése tapasztalható a vasút helyzetén is: káosz, rendezetlenség, kapkodás. Lassan már a látszatát sem lehet elkerülni annak, hogy tudatos vasútellenes politikáról beszéljünk. A jól látható kapkodást a szocialista frakció egy része is megelégelte, és országgyűlési határozati javaslatot nyújtott be a vasúti szárnyvonalakon történő átalakítások megfelelőbb előkészítése érdekében elvégzendő társadalmi és szakmai viták lefolytatására. De a kibicnek semmi sem drága, a kormány ezt a javaslatot sem támogatta. Igaz, minek is? Jobb sebtében eljárni az ilyen ügyekben.

Se szeri, se száma annak, tisztelt államtitkár úr, hogy pontosan kik és hányszor próbálták rávenni önöket az ország érdekeit szem előtt tartó politizálás fontosságára. Hiába, önök hajthatatlanok. Már-már Horváth Ágnes-i konoksággal verik keresztül e senki által sem támogatott vasúti reformot.

Lássuk, mi is történt eddig vasútügyben! Eladták a teherszállítást, független lett a pályavasút, most szervezik ki a gépészetet, felszámoltak sok száz kilométer vasúti hálózatot, bezárva ezzel több tucat vasúti szárnyvonalat. Miután égre-földre esküdöznek, hogy mindig fontos a kormány számára az emberek véleménye, még arra sem hajlandóak, hogy saját párttársaik javaslatát elfogadják, nemhogy az ellenzéki képviselőkét, vagy urambocsá, az állampolgárokét.

Másfél éve vitatkozunk a vasúti szárnyvonalak nyilvánvalóan hibás bezárási folyamatáról, és nem jutunk előbbre. 2007. március 4-én egyeztetés volt Kisbéren a bezárni kívánt vasúti szárnyvonalak által érintett települések vezetőivel, amelyről azóta sem kaptunk még egy jegyzőkönyvet sem, nemhogy konkrét tervezetet a térségi vasút pályáztatásával kapcsolatban.

A tárgyalás lezajlott, a munka lealibizve, konkrét cselekvési terv pedig nincs.

Tudjuk jól, az sem véletlen, hogy az országos területrendezési tervbe sem kerültek be ezek a vonalak, mert tényleg véglegesen el akarják tüntetni őket. Arra a sorsra fognak jutni, mint az utóbb bezárásra ítélt közel 40 szárnyvonal.

Hadd kérdezzem meg, államtitkár úr, mi lesz azokkal a vasúti szárnyvonalakkal, amelyek közszolgáltatási szerződése május 31-én jár le. Még hány vonalat fognak bezárni, és melyek ezek? Túl fogja-e élni az önök áldásos munkáját a Körmend-Zalalövő vasútvonal? Ha Európában vasútépítésen, hálózatbővítésen dolgoznak, akkor mi miért leépítésen törjük a fejünket?

Várom megtisztelő válaszát. (Taps az ellenzéki oldalon.)

(14.40)

Felszólalások:  <<  60  >>    Ülésnap adatai