T/6471/14. szám

Az Országgyűlés

Költségvetési és pénzügyi
bizottságának

Gazdasági
bizottságának

Mezőgazdasági
bizottságának

k i e g é s z í t ő a j á n l á s a

a közösségi vámjog végrehajtásáról szóló T/6471. számú törvényjavaslat

vitájához

(Együtt kezelendő a T/6471/8. sz. ajánlásal)

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság) - első helyen kijelölt bizottságként, a Gazdasági bizottsága valamint a Mezőgazdasági bizottsága megvitatta a közösségi vámjog végrehajtásáról szóló, T/6471. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/6471/9-13. számú bizottsági módosító javaslatokat.

1. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 1. § (3) bekezdése 10. pontja b) alpontja 1. pontjának a következő módosítását javasolja:

/(3) E törvény alkalmazásában:

10. A vámhivatal hivatalos helyének minősül:

b) a házi szemle helye, ahol a vámhivatal a házi szemlét kérő írásbeli kérelmére mindazokat az eljárási mozzanatokat végzi el, amelyek az adott vámeljárás tekintetében a vámellenőrzés sérelme nélkül elvégezhetők. Ez lehet:/

"1. eseti jellegű (eseti házi szemle)[,] vagy;"

Indokolás: Lásd a T/6471/13/1. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

2. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 7. § (3) és (6) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(3) Az utólagos ellenőrzés során az ellenőrzött köteles a vámkódex 14. cikkében meghatározott kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tenni. Az ellenőrzött kötelezettségének megszegése miatt az Áe.-ben meghatározott bírsággal sújtható."

"(6) A vámhivatal által jogerősen lezárt ügyben a vámhatóság utólagos ellenőrzést végző szerve is a vámkódex 8. cikkének [figyelembe vételével] figyelembevételével hozhat új határozatot."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/2. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

3. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 8. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(3) A vámutak megnyitása vagy megszüntetése a [K]kormány hatáskörébe tartozik."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/3. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

4. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 13. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(4) Ha a vízi jármű üzemanyag felvétele, élelmiszerkészletének kiegészítése céljából köt ki a harmadik országos határvízi[-] és határkikötőben, a vámhatóság eltekinthet a vízi jármű vámvizsgálatától, a kikötőben tartózkodó vízi jármű azonban vámhivatali felügyelet alatt áll."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/4. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

5. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 14. § (5), (6) és (8) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) Nemzetközi légi forgalomban közlekedő légi jármű kényszerleszállása esetén az azt észlelő szerv[,] vagy személy köteles értesíteni a legközelebbi vámhatóságot.

(6) A nemzetközi közforgalmú repülőtér üzemeltetőjének az erre vonatkozó közösségi jog betartása mellett gondoskodnia kell olyan terület létrehozásáról (a továbbiakban: tranzitterület), ahol a harmadik országokból megérkezés alkalmával az áruk bejelentése előtt, vagy a harmadik országokba induláskor az áruknak a felszállás alkalmával történő bejelentése után az áruk, illetve az érkezés vagy elindulás közötti időszakban az utasok (a továbbiakban:[ tranzit utasok] tranzitutasok) tartózkodhatnak."

"(8) Aki a tranzitterületen a [tranzit utasok] tranzitutasok számára kiskereskedelmi értékesítési tevékenységet folytat, köteles azt a vámhivatalnak bejelenteni. A tranzitterületre vámhivatali ellenőrzés mellett értékesítés céljából kiszállított áru vámfelügyelet alatt áll. A kiskereskedelmi értékesítés csak akkor engedélyezhető, ha az árut értékesítő személy garanciát vállal a vámelőírások betartására és biztosítja, hogy ezeket az árukat csak olyan személyeknek értékesíti, akik közvetlenül ezt követően légi úton harmadik országba utaznak és nincs lehetőségük arra, hogy az árukat a Közösség vámterületén hagyják. A vámhivatal felhívására a kiskereskedelmi értékesítést végző a vámelőírásoknak megfelelően a számviteli szabályok [figyelembe vételével] figyelembevételével köteles elszámolni."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/5. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

6. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 16. § (4) bekezdése b) pontjának, (5) bekezdése b) pontjának és a (10) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

/(4) A vámhatóság tájékoztatja a vámtitokról/

"b) az ügyészt, valamint általa jóváhagyott megkeresésre a [nyomozóhatóságot] nyomozó hatóságot, ha a tájékoztatás a büntetőeljárás megindítása vagy lefolytatása érdekében szükséges,"

/(5) A vámhatóság és /

"b) a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal az engedélyezési, a bizonylatolási és [exportvisszatérítési] export-visszatérítési,"

/feladataik teljesítése érdekében - ha az adatvédelem feltételei biztosítottak - rendszereiket összekapcsolva egyedi adatkezelést végezhetnek./

"(10) Piackutatásra[,] vagy egyéb célra díjfizetés ellenében adható át olyan forgalmi adat, amely személlyel nem azonosítható, azonban nem adható át adat stratégiai termékekről, így különösen az állami tartalék célú áruforgalomról, a nemzetbiztonsági és honvédelmi célú áruforgalomról, továbbá ha a forgalmazásban az exportőr, importőr[,] vagy gyártó száma háromnál kevesebb. A fizetendő díj mértékének meghatározó szempontjait e törvény végrehajtási rendelete tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/6. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

7. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 17. § (6) bekezdése b) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(6) A vámhatóság feladatának ellátásához, valamint a birtokába került adatok ellenőrzéséhez, a személy és az áru azonosítása érdekében a következő nyilvántartásokból igényelhet adatot:/

"b) az áru és gépjármű azonosításához a gépjármű-nyilvántartásból, [a kötelező gépjármű-biztosítási nyilvántartásból,]"

T/6471/9/2. sz.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az ajánlás 25. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/6471/9/1. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

8. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 17. § (8) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(8) A vámhatóság a személyiadat- és lakcímnyilvántartás szervétől természetes személyazonosító adatokkal[,] vagy a személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerve által képzett kapcsolati kóddal vehet át adatokat."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/7. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

9. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 23. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(3) Nem lehet értékesíteni[,] vagy karitatív célra felhasználni, hanem meg kell semmisíteni azt a nem közösségi árut, amely az emberi, állati életre vagy növényre, testi épségre, egészségre veszélyes[,] vagy az a külön jogszabályban meghatározott engedélyekkel nem rendelkezik."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/8. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

10. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 25. §-ának a következő módosítását javasolja:

"25. § Amennyiben az árut jogosulatlanul vitték a vámterületre[,] vagy elvonták a vámfelügyelet alól, illetve gazdátlan dolog, a 23. §-ban, illetve a külön jogszabályban foglaltak szerint kell eljárni."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/9. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

11. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 38. § b) pontjának a következő módosítását javasolja:

/38. § A vámkódex 97. cikke (2) bekezdésének b) pontja értelmében csak a Magyar Köztársaság államterületén történő árutovábbítási eljárásban:/

"b) azoknak a személyeknek, akik az árutovábbítási eljárás során a biztosíték nyújtása alól mentességet kaptak[,] vagy összkezességet biztosítottak, a lakóhelyük[,] vagy a székhelyük szerint illetékes fővámhivatal olyan könnyítéseket engedélyezhet, amelyek mentesítik őket az írásos árunyilatkozat benyújtási kötelezettség alól. Ebben az esetben az engedélyes főkötelezettnek minősül,"

Indokolás: Lásd a T/6471/13/10. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

12. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 43. § (1) bekezdése b) pontjának a következő módosítását javasolja:

/43. § (1) Biztosítékot kell nyújtani a közösségi vámjogban előírtakon kívül - a közhivatalok és a (2) bekezdésben foglalt eset kivételével - a szabad forgalomba kerülés esetén felszámítható vám és nem közösségi adók és díjak összegének erejéig /

"b) a vámraktár üzemeltetéséhez, [ide értve] ideértve a vámkódex 168 a. cikk (1) bekezdését is,"

Indokolás: Lásd a T/6471/13/11. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

13. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 45. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"45. § (1) A vámbiztosíték - a készpénz letétbe helyezésén[,] vagy a kezességvállaláson túl - az annak nyújtására kötelezett választása szerint lehet:

a) hitelintézet által vállalt bankgarancia[,] vagy

b) banki fedezetigazolás[,] vagy

c) biztosítási szerződés."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/12. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

14. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 54. § (1) bekezdése a) pontjának valamint (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

/54. § (1) A vámhatóság kérelem alapján engedélyezheti, hogy az adós a közölt vámtartozást /

"a) minden egyes közölt vámtartozás vonatkozásában külön-külön[,] vagy"

"(2) A vámhatóság az egyszerűsített eljárásra[,] vagy a gazdasági vámeljárásra vonatkozó engedélyben - amennyiben az adott eljárásban vámtartozás keletkezik - meghatározhat halasztott fizetési módot a vámkódex 226. cikk c) pontja alapján."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/13. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

15. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 56. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) A vámhatóság az adós számára visszatéríthető vámot az adós vámtartozása[,] vagy az állami adóhatóságnál nyilvántartott köztartozása összegéig visszatarthatja."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/14. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

16. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 59. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"59. § (1) A vámkódex 236-239. cikke értelmében a visszatérítésre vagy a [tartozás-elengedésére] tartozás elengedésére illetékes szerv az a vámhivatal, amelynek területén a visszatérítendő vagy elengedésre kerülő összeg könyvszerinti nyilvántartásba vétele történt. Amennyiben a visszafizetésre vagy a tartozás elengedésére a könyvszerinti utólagos nyilvántartásba vétellel összhangban kerül sor, a visszafizetésre vagy az elengedésre az a vámhatóság illetékes, amely a könyvszerinti utólagos nyilvántartásba vételt végzi."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/15. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

17. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 65. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"65. § (1) A vámmentességi rendelet 49. cikkében foglalt felhatalmazás alapján a vámhatárral határos [határmenti] határ menti területen lakók, a vámhatáron dolgozók, valamint a folyami, vízi járműveken szolgálatot teljesítők, a fuvarozó vállalatok és a Magyar Posta Rt. vámhatárt szolgálatteljesítés céljából átlépő alkalmazottai, továbbá a határforgalom lebonyolítását és ellenőrzését harmadik országban lévő szolgálati helyen végzők esetén a vámmentesen behozható árucikkek mennyisége a következő:

a) 22 térfogat %-ot meghaladó alkohol tartalmú égetett italok és párlatok: összesen 0,5 liter,

b) 22 térfogat %-ot meg nem haladó alkohol tartalmú égetett italok és párlatok, bor, habzóborok, likőrborok, nem [habzó borok] habzóborok , pezsgő: összesen 1 liter,

c) 25 db cigaretta[,] vagy 5 db szivar[,] vagy 10 db szivarka[,] vagy 25 g dohány."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/16. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

18. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 67. § (1) bekezdése f) pontjának a következő módosítását javasolja:

/67. § (1) A vámhatóság a vámügynöki engedélyt akkor adja ki, ha a kérelmező megfelel az alábbi feltételeknek:/

"f) Magyarországon a cégbíróság bejegyezte[,] vagy egyéni vállalkozói igazolvánnyal rendelkezik."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/17. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

19. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 70. § (5) bekezdésének valamint (8) bekezdése a) és d) pontjának a következő módosítását javasolja:

"(5) Segítségnyújtás [igénybe vétele] igénybevétele esetén a másik állam hatósága által támasztott feltételeket be kell tartani."

/(8) Külön megkeresés nélkül tájékoztatás adható harmadik államok vámhatóságának az alábbi esetekben:/

"a) a vámjogszabályok megsértése elkövetésének új[,] vagy különösen veszélyes módszereiről,"

"d) olyan esetekről, amelyek gazdasági, humanitárius, szociális[,] vagy politikai jelentőségükre való tekintettel az állam érdekeit veszélyeztetik, így különösen a kábítószerekkel, a fegyverekkel, a lőszerekkel, a robbanószerekkel, a védett kulturális javakkal kapcsolatos jogszabálysértésekről."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/18. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

20. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 73. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) Az e törvény 1. §-ának (3) bekezdése [11.] 10. pontjának a) alpontjában meghatározott, a II. típusú vámudvaron és a b) alpontjában meghatározott helyeken és/vagy hivatalos idején kívül az ügyfél kérelmére végzett vámigazgatási eljárás esetén szemledíjat kell fizetni. A szemledíj kiszabásáról szóló határozat ellen fellebbezésnek van helye."

Indokolás: Lásd a T/6471/10. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

21. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 73. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) A díjakra vonatkozó részletes szabályokat - [ide értve] ideértve azok mértékét is - e törvény végrehajtási rendelete tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/19. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

22. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 74. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"74. § (1) E törvény - a (2)-(5) bekezdés kivételével - a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény [hatályba lépésének] hatálybalépésének napján lép hatályba."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/20. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

23. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 74. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) E törvény 79. §-a (3) bekezdésének hatályba lépésével egyidejűleg - az ott megjelölt feladatok tekintétében - a budapesti 17. számú Vámhivatalt a vámszervezet központi szerve jogutódjának kell tekinteni."

Indokolás: Lásd a T/6471/11. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

24. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 75. § (1) bekezdés bevezető szövegének valamint (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"75. § (1) A Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló szerződés (a továbbiakban: Csatlakozási Szerződés) IV. Melléklete 5. Vámunió pontjának sérelme nélkül - a (2) bekezdésben foglaltak [figyelembe vételével] figyelembevételével - az alábbi átmeneti rendelkezéseket kell alkalmazni:"

"(2) A csatlakozás időpontjában azok az áruk, amelyek átmeneti megőrzésben[,] vagy vámszabad területen találhatók, árutovábbítási, aktív feldolgozási, vámraktározási, vámfelügyelet melletti feldolgozás, ideiglenes behozatal[,] vagy passzív feldolgozási eljárás, illetve kiviteli ellenőrzést követően szállítás alatt állnak, a szabad forgalomba bocsátásukkor mentesülnek a vámok és egyéb vámintézkedések alól, ha az áru közösségi helyzetét e törvény mellékletében felsorolt okmány valamelyikével igazolják. A vámok és egyéb vámintézkedések nélkül történő szabadforgalomba bocsátást EV és a közösségi státuszt igazoló okmányok benyújtásával kell kérni az áru felügyeletét ellátó vámhivataltól."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/21. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

25. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 82. §-ának az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerűen változik):

"[82. § A biztosítóintézetekről és a biztosítási tevékenységről szóló 1995. évi XCVI. törvény 13. számú mellékletének második mondata a következők szerint módosul:

"A nyilvántartásból adatot kaphat: a gépjármű-felelősségbiztosítást művelő biztosítók, a Kártalanítási Számla kezelője, a nemzeti iroda, a Felügyelet, a rendőrhatóság, a Vám- és Pénzügyőrség, a szerződő (biztosított) és a károsult."]"

T/6471/9/1. sz.

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az ajánlás 7. pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/6471/9/2. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

26. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 83. § (1) bekezdése j) pontjának valamint (3) bekezdése a) és e) pontjának a következő módosítását javasolja:

/83. § (1) Felhatalmazást kap a pénzügyminiszter, hogy rendeletben szabályozza:/

"j) a szemledíjra és egyéb díjakra vonatkozó részletes -[ ide értve] ideértve annak mértékét is - szabályokat,"

/(3) Felhatalmazást kap a pénzügyminiszter, hogy az illetékes miniszterrel egyetértésben rendeletben szabályozza:/

"a) az 1979. évi 12. tvr.-rel kihirdetett, az oktatási, tudományos és kulturális jellegű tárgyak behozataláról szóló, Lake Success-ben 1950. november 22-én kelt megállapodás alapján vámmentes vámkezelésre jogosultak körét,"

"e) a nemzetközi posta- és [gyorsposta forgalomra] gyorspostaforgalomra vonatkozó részletes vámeljárási szabályokat."

Indokolás: Lásd a T/6471/13/22. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

27. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 84. §-ának a következő módosítását javasolja:

"84. § E törvény hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény, az azt módosító, a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetéséről szóló 1995. évi CXXI. törvény 7. §-ának (3) bekezdése, és a II. rész 103. §-a, az adóazonosító jel, a Társadalombiztosítási Azonosító Jel és a személyi azonosító használatával kapcsolatos törvények módosításáról szóló 1996. évi LXVI. törvény 6. §-a, a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 221. §-a (2) bekezdésének k) pontja, a Magyar Köztársaság 1997. évi költségvetéséről szóló 1996. évi CXXIV. törvény II. rész 83. §-a, a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról szóló 1997. évi XI. törvény 119. §-a c) pontjának a "továbbá a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény 211. §-ának (7) bekezdése" szövegrésze, a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény és ahhoz kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 1997. évi L. törvény, az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény módosításáról szóló 1997. évi CX. törvény 26. §-ának (2) bekezdése, a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény 105. §-a, a Magyar Köztársaság 1998. évi költségvetéséről szóló 1997. évi CXLVI. törvény II. rész[ének] 80. §-a, az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény módosításáról szóló 1998. évi LXII. törvény 28. §-ának (2) bekezdése, a Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvény II. rész[ének] 99. §-a és a 120. §-a (2) bekezdésének b) pontja, az Európai Unió bűnüldözési információs rendszere és a Nemzetközi Bűnügyi Rendőrség Szervezete keretében megvalósuló együttműködésről és információcseréről szóló 1999. évi LIV. törvény 18. §-a, a szervezett bűnözés, valamint az azzal összefüggő egyes jelenségek elleni fellépés szabályairól és az ehhez kapcsolódó törvénymódosításokról szóló 1999. évi LXXV. törvény 77. §-a, az adókra, járulékokra és egyéb költségvetési befizetésekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 1999. évi XCIX. törvény X. fejezete, az Észak-atlanti Szerződés tagállamai közötti, fegyveres erőik jogállásáról szóló Megállapodáshoz történő csatlakozásról, a Megállapodás kihirdetéséről, valamint a Megállapodáshoz kapcsolódó egyes jogszabályok módosításáról szóló 1999. évi CXVII. törvény 8. §-a és a 103. §-ának a) pontja, a Magyar Köztársaság 2000. évi költségvetéséről szóló 1999. évi CXXV. törvény 63. §-a és a 87. §-a (6) bekezdésének a) pontja, a Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetéséről szóló 2000. évi CXXXIII. törvény 95. §-a, a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény módosításáról szóló 2000. évi XXXII. törvény, a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény módosításáról szóló 2000. évi CIII. törvény, az adókra, járulékokra és egyéb költségvetési befizetésekre vonatkozó egyes törvények módosításáról szóló 2000. évi CXIII. törvény 272-276. §-a, a hírközlésről szóló 2001. évi XL. törvény 108. §-ának (8) bekezdése, a pénzügyeket szabályozó egyes jogszabályok módosításáról szóló 2001. évi LXXIV. törvény Második rész I. fejezete és a 158. §-a, továbbá a 4-5. sz. melléklete, a devizakorlátozások megszüntetéséről, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2001. évi XCIII. törvény 18. §-a, az adókról, járulékokról és egyéb költségvetési befizetésekről szóló törvények módosításáról szóló 2002. évi XLII. törvény VI. fejezete és a 308. §-a, az agrárpiaci rendtartásról szóló 2003. évi XVI. törvény 33. §-a, az államtitokról és a szolgálati titokról szóló 1995. évi LXV. törvény, valamint azzal összefüggésben más törvények módosításáról szóló 2003. évi LIII. törvény 22. §-a (2) bekezdésének d) pontja, a vámjogról, a vámeljárásról, valamint a vámigazgatásról szóló 1995. évi C. törvény módosításáról szóló 2003. évi XCVI. törvény, az e törvény 79. §-ának (1)-(3) bekezdése, [valamint] a vámtarifáról szóló 1995. évi CI. törvény, valamint a vámtarifáról szóló 1995. évi CI. törvény módosításáról szóló 2001. évi VIII. törvény."

Indokolás: Lásd a T/6471/12. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Budapest, 2003. december 11.

Varga Mihály s.k.,
a Költségvetési bizottság elnöke

Puch László s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke

Dr. Magda Sándor s.k.,
a Mezőgazdasági bizottság elnöke