T/5157/39.

Az Országgyűlés

Oktatási és tudományos
bizottságának

Egészségügyi
bizottságának

Gazdasági
bizottságának

Költségvetési és pénzügyi
bizottságának

Mezőgazdasági
bizottságának

a j á n l á s a

a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló

T/5157. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Oktatási és tudományos bizottsága (a továbbiakban: Oktatási bizottság) - első helyen kijelölt bizottságként -, Egészségügyi bizottsága, Gazdasági bizottsága, Költségvetési és pénzügyi bizottsága (a továbbiakban: Költségvetési bizottság), valamint Mezőgazdasági bizottsága megvitatta a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló, T/5157. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/5157/3., 7-38. számú módosító javaslatokat.

Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a T/5157/8, 12, 14, 21, 22, 23, 25. számú módosító indítványukat visszavonták, ezért azt az ajánlás nem tartalmazza.

Az Oktatási bizottság 37. és 38. számú módosító javaslatairól a kijelölt bizottságok a következő ülésünkön foglalnak állást.

A FIDESZ Képviselőcsoportjából dr. Fónagy János, dr. Latorcai János és Lengyel Zoltán országgyűlési képviselők az Országgyűlés elnökéhez 2003. október 15-én írt levelükben a törvényjavaslathoz korábban benyújtott és a bizottságok által már megtárgyalt egyes módosító javaslatokhoz aláírókként kívántak csatlakozni és kérték, hogy nevük, mint a módosító javaslatok benyújtója, feltüntetésre kerüljön.

A kérést, mivel az nem tekinthető házszabályszerűnek, az Országgyűlés elnöke visszautasította.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegéből elhagyni javasolt szöveget [  ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történő külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fűzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerűségéről bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történő utalást, ha az első helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselő által benyújtott módosító javaslatokról, vagy több képviselő által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerű dönteni.

Azokat a módosító javaslatokat, amelyek egy gépelt oldalnál hosszabb szövegrész elhagyására tesznek javaslatot, terjedelmi okokból csak a jogszabályhelyre történő hivatkozással tesszük közzé.

1. Dr. Pósán László képviselő a törvényjavaslat 2. § a) pontjának a következő módosítását javasolja:

/2. § Az Alap tárgyévi forrásai:/

"a) a 3. §-ban meghatározott gazdasági társaságok által befizetett tudományos kutatási, fejlesztési és innovációs járulék (a továbbiakban: járulék);"

Indokolás: Lásd a T/5157/31. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

2. Dr. Pósán László és Sági József képviselők a törvényjavaslat 2. §-át új g) ponttal kiegészíteni javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további pontok számozása értelemszerűen változik)

/2. § Az Alap tárgyévi forrásai:/

"g) az Alapból közvetlenül finanszírozott tulajdonosi részesedés értékesítéséből, megszüntetésből származó bevétel;"

Indokolás: Lásd a T/5157/35. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

3. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 3. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Nem köteles járulékot fizetni a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 1999. évi XCV. törvény [3. §-a] 2. §-a szerint [mikrovállalkozásnak] kis- és középvállalkozásnak minősülő gazdasági társaság."

Indokolás: Lásd a T/5157/7. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. egyharmada sem támogatja

- az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

4. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 3. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

A T/5157/8. sz. módosító indítvány a Gazdasági bizottság ülésén VISSZAVONVA!

5. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) A járulék alapja a helyi adókról szóló többször módosított 1999. évi C. törvény 39. § (1) bekezdése alapján meghatározott adóalap [szerint megállapított, üzleti évi (évesített) korrigált nettó árbevétel]."

Indokolás: Lásd a T/5157/9. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- az Egészségügyi biz. támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

6. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 4. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(3) A járulék éves bruttó összegéből [- e törvényben meghatározott körben és mértékig -] levonható a gazdasági társaság saját tevékenységi körében végzett kutatás-fejlesztési tevékenység közvetlen költsége, a megrendelt kutatás-fejlesztési tevékenység költsége, valamint a költségvetési gazdálkodási rendszerben működő és a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 2. § (1) bekezdésében meghatározott szervezetek[től]nek [megrendelt] kutatási-fejlesztési tevékenységre adott támogatás [költsége]. A levonható költségeket mind a saját szervezetben végzett, mind a vásárolt kutatás-fejlesztés esetében csökkenteni kell a levonásnál figyelembe vett költségek fedezetéül szolgáló, az államháztartás valamely alrendszeréből nyújtott támogatással."

Indokolás: Lásd a T/5157/10. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. egyharmada sem támogatja

- az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

7. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Az adóévben járulékfizetésre kötelezettnek [háromhavonként] (előlegfizetési időszak) előleget kell fizetnie a [harmadik hónapot] félévet követő hó 20. napjáig."

Indokolás: Lásd a T/5157/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

8. Dr. Pósán László és Sági József képviselők a törvényjavaslat 7. §-ának a következő módosítását javasolják:

"7. § A 2.§ b) pontjában meghatározott központi költségvetési támogatás éves mértéke nem lehet kevesebb, mint a járulék megfizetésére kötelezetteknek a tárgyévet két évvel megelőző évre elszámolt befizetéseinek 21%-kal növelt összege, 2004-ben a központi költségvetési támogatás éves mértéke nem lehet kevesebb 25 milliárd forintnál, 2005-ben 27,5 milliárd forintnál."

Indokolás: Lásd a T/5157/34. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

9. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 7. §-ának a következő módosítását javasolják:

A T/5157/12. sz. módosító indítvány a Gazdasági bizottság ülésén VISSZAVONVA!

10. Dr. Pósán László képviselő a törvényjavaslat 7. §-ának a következő módosítását javasolja:

"7. § A 2.§ b) pontjában meghatározott központi költségvetési támogatás éves mértéke nem lehet kevesebb, mint a járulék megfizetésére kötelezetteknek a tárgyévet [két] egy évvel megelőző évre elszámolt befizetéseinek összege."

Indokolás: Lásd a T/5157/27. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

11. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 8. § (1) bekezdés felvezető szövegének a következő módosítását javasolják:

"(1) Az Alap [pénzeszközeit a külön jogszabályokban, illetve a pályázati kiírásokban meghatározott kedvezményezettek] pénzeszközei a következő jogcímeken [használhatják] használhatóak fel:"

Indokolás: Lásd a T/5157/13. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

12. Dr. Pósán László és Sági József képviselők a törvényjavaslat 8. § (1) bekezdését új h) ponttal kiegészíteni javasolják:

/(1) Az Alap pénzeszközeit a külön jogszabályokban, illetve a pályázati kiírásokban meghatározott kedvezményezettek a következő jogcímeken használhatják fel:/

"h) az elsősorban kutató-fejlesztő közhasznú társaságok alapításban való alapítói részvételre, már működő közhasznú társságokban történő üzletrészvásárlásra."

Indokolás: Lásd a T/5157/33. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

13. Dr. Pósán László képviselő a törvényjavaslat 8. § (2) bekezdés b) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(2) Az Alap pénzeszközei felhasználhatók továbbá külön jogszabályban, nemzetközi szerződésben meghatározottak szerint különösen:/

"b) a technológia-intenzív [kis]vállalkozások támogatására az Alap tulajdoni részesedésével tőkebefektetés[, továbbá a tudás- és technológia-intenzív kis- és középvállalkozásokba befektető kockázati tőkealapokban történő részvétel] révén;"

Indokolás: Lásd a T/5157/28. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

14. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 8. § (2) bekezdés e) pontjának elhagyását javasolják:

A T/5157/14. sz. módosító indítvány a Gazdasági bizottság ülésén VISSZAVONVA!

15. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 8. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(3) Az Alapból támogatás nyílt pályázati rendszerben nyerhető el. [Pályázaton kívüli támogatás nyújtására, beleértve a (2) bekezdésben más jogszabály, illetve nemzetközi szerződésből fakadó kötelezettségeket és támogatásokat - a fejlesztési célú beruházások kivételével - az Alap céljaival és felhasználásának jogcímeivel összhangban, a Kutatási és Technológiai Innovációs Tanács jóváhagyásával, az Alap tárgyévi kiadási előirányzatának 5%-át meg nem haladó mértékben kerülhet sor.]"

Indokolás: Lásd a T/5157/15. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. egyharmada sem támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

16. Az Oktatási bizottság a törvényjavaslat 8. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) az Alap kezelésével - így különösen működtetésével, felhasználásával, a pályázatok megismertetésével és elbírálásával, a szerződések előkészítésével, nyilvántartásuk egyes tárgyi és személyi feltételeivel, valamint az ellenőrzéssel és értékeléssel - kapcsolatos költségeket az Alap finanszírozza. Az Alap kezelésével kapcsolatos költségek nem haladhatják meg az Alap tárgyévi kiadási előirányzatának 3 %-át."

Indokolás: Lásd a T/5157/38. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz.

- az Egészségügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Költségvetési biz.

- a Mezőgazdasági biz.

- az Előterjesztő képviselője

17. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 8. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(5) az Alap kezelésével - így különösen működtetésével, felhasználásával, a pályázatok megismertetésével, a szerződések előkészítésével, nyilvántartásuk egyes tárgyi és személyi feltételeivel, valamint az ellenőrzéssel és értékeléssel - kapcsolatos költségeket az Alap finanszírozza. Az Alap kezelésével kapcsolatos költségek nem haladhatják meg az Alap tárgyévi kiadási előirányzatának 3%-át, vagy 200 millió forintot."

Indokolás: Lásd a T/5157/16. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. egyharmada sem támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

18. Dr. Pósán László képviselő a törvényjavaslat 8. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) az Alap kezelésével - így különösen működtetésével, felhasználásával, a pályázatok megismertetésével, a szerződések előkészítésével, nyilvántartásuk egyes tárgyi és személyi feltételeivel, valamint az ellenőrzéssel és értékeléssel - kapcsolatos költségeket az Alap finanszírozza. Az Alap kezelésével kapcsolatos költségek nem haladhatják meg az Alap tárgyévi kiadási előirányzatának [3]1%-át."

Indokolás: Lásd a T/5157/30. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

19. Dr. Pósán László képviselő a törvényjavaslat 9. §-ának elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a további §-ok számozása értelemszerűen változik):

"[9. § Az Alapból legalább a gazdasági társaságok által befizetett járulék összegét a gazdasági társaságok által megvalósított kutatási és technológiai innovációs tevékenységekre kell fordítani.]"

Indokolás: Lásd a T/5157/29. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

20. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 9. §-ának a következő módosítását javasolják:

"9. § Az Alapból legalább a gazdasági társaságok által befizetett járulék összegét a gazdasági társaságok által megvalósított kutatási és technológiai innovációs tevékenységekre kell fordítani. E szakasz értelmezésében nem minősül gazdasági társaságnak biztosított támogatásnak a részben vagy egészben állami, illetve önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságnak nyújtott támogatás összege."

Indokolás: Lásd a T/5157/17. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. egyharmada sem támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

21. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 10. § (3) bekezdés a) pontjának a következő módosítását javasolják:

/(3) Az Alap működtetésével kapcsolatos feladatok körében a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal elnöke:/

"a) javaslatot tesz az oktatási miniszternek az Alappal kapcsolatos, valamint egyéb, a kutatás-fejlesztés és a technológiai innováció állami támogatására vonatkozó [innovációs járulékról szóló] jogszabályok tartalmára;"

Indokolás: Lásd a T/5157/19. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

22. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 10. § (3) bekezdés d) pontjának a következő módosítását javasolják:

/(3) Az Alap működtetésével kapcsolatos feladatok körében a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal elnöke:/

"d) [külön jogszabályban meghatározott esetekben] dönt az Alap pénzeszközeinek felhasználásáról;"

Indokolás: Lásd a T/5157/18. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

23. Dr. Pósán László és Sági József képviselők a törvényjavaslat 11. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) A Tanács legfeljebb tizenöt tagú testület. A Tanács tagjait az oktatási miniszter javaslata alapján a miniszterelnök bízza meg- első ízben 2004. január 1-jétől - három évre. A Tanács tagjainak többségét a gazdaság és a tudomány nem kormányzati képviselői alkotják."

Indokolás: Lásd a T/5157/36. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

24. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 12. §-ának a következő szerkezeti és tartalmi módosítását javasolják:

"12. § E törvény alkalmazásában

a) alapkutatás: az általános tudományos és technikai tudásanyag bővítése, amely nem kapcsolódik ipari vagy kereskedelmi célkitűzéshez.

[a)] b) kutatás-fejlesztés: [a vállalkozásoknak nyújtott állami támogatások tilalma alóli mentességek egységes rendjéről szóló 163/2001. (IX. 14.) Korm. rendelet 1. § 1., 14., valamint 16. pontjaiban meghatározott] az alapkutatás, ipari vagy alkalmazott kutatás, valamint kísérleti (pre-kompetitív) fejlesztés;

c) ipari vagy alkalmazott kutatás: új tudásanyag megszerzésére irányuló kutatás, amelynek célja, hogy az így megszerzett tudásanyag felhasználható legyen új termékek, eljárások vagy szolgáltatások kifejlesztéséhez, illetve jelentős javulást eredményezzen a már meglévő termékekben, eljárásokban vagy szolgáltatásokban.

d) kísérleti (pre-kompetitív) fejlesztés: az alkalmazott kutatás eredményének tervekbe foglalása, azaz új vagy továbbfejlesztett termékek, eljárások, szolgáltatások tervezése (idetartozik a kereskedelmi felhasználásra nem kerülő prototípus elkészítése is). Nem minősül kísérleti fejlesztésnek a termékeken, termelési eljárásokban, folyamatokban, létező szolgáltatásokon végzett rutinszerű változtatás, még ha az az adott termék, eljárás, folyamat vagy szolgáltatás fejlődését is eredményezi.

[b)] e) technológiai innováció: minden olyan tudományos, műszaki, szervezeti, pénzügyi és kereskedelmi jellegű tevékenység, beleértve az új ismeretanyagba történő befektetéseket is, amely ténylegesen vagy szándék szerint műszakilag új vagy továbbfejlesztett termékek, eljárások és szolgáltatások megvalósításához vezet."

Indokolás: Lásd a T/5157/20. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

25. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 12. § b) pontjának a következő módosítását javasolják:

A T/5157/21. sz. módosító indítvány a Gazdasági bizottság ülésén

VISSZAVONVA!

26. Az Oktatási bizottság a törvényjavaslat 13. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) E törvény 15. [-16] §-a a kihirdetést követő 15. napon lép hatályba [, azzal, hogy rendelkezéseit a 2004. évi központi költségvetés tervezésekor alkalmazni kell]."

Indokolás: Lásd a T/5157/37. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Költségvetési biz.

- a Mezőgazdasági biz.

- az Előterjesztő képviselője

27. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 13. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

A T/5157/22. sz. módosító indítvány a Gazdasági bizottság ülésén

VISSZAVONVA!

28. Tóth Ferenc és Sági József képviselők a törvényjavaslat 14. §-ának a következő módosítását javasolják:

"14.§

(1) A járulék éves bruttó összege - a kisvállalkozások kivételével - a 4. § (1) bekezdésben meghatározott vetítési alap

  1. 0,2 százaléka 2004-ben,
  2. 0,25 százaléka 2005-ben,
  3. 0,3 százaléka 2006-tól.

"(2) A kisvállalkozások által fizetendő járulék éves bruttó összege a 4. § (1) bekezdésben meghatározott vetítési alap

  1. 0,1 százaléka 2004-ben,
  2. 0,15 százaléka 2005-ben,
  3. 0,2 százaléka 2006-tól.""

Indokolás: Lásd a T/5157/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

29. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 14. §-ának a következő módosítását javasolják:

A T/5157/23. sz. módosító indítvány a Költségvetési bizottság ülésén

VISSZAVONVA!

30. Dr. Pósán László képviselő a törvényjavaslat 15. §-át új (2) bekezdéssel kiegészíteni javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik):

"(2) A 2004. évben a központi költségvetési támogatás nem lehet kevesebb a Központi Műszaki Fejlesztési Célelőirányzat és a fejezeti kezelésű Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Programok előirányzata 2002. évi központi költségvetési támogatása együttes összegénél."

Indokolás: Lásd a T/5157/32. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: A módosító javaslat elfogadása esetén a Költségvetési törvény módosítása is indokolttá válik.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. nem támogatja

- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Mezőgazdasági biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

31. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László, valamint Sági József képviselők a törvényjavaslat 15. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"[(3)] (2) A 2005. évben a központi költségvetési támogatás nem lehet kevesebb a 2004. évi központi költségvetési támogatásnál."

Indokolás: Lásd a T/5157/24., valamint a T/5157/26. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: A módosító javaslat jogtechnikai jellegű pontosítást tartalmaz.

A módosító javaslatot(tal): - az Oktatási biz. támogatja

- az Egészségügyi biz. támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- a Mezőgazdasági biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

32. Podolák György, Molnár Albert és Gazda László képviselők a törvényjavaslat 17. § a) pontjának elhagyását javasolják (a módosító javaslat elfogadása esetén a pont jelölés szükségtelenné válik):

A T/5157/25. sz. módosító indítvány a Gazdasági bizottság ülésén

VISSZAVONVA!

Budapest, 2003. október 16.

Szabados Tamás s.k.,
az Oktatási és tudományos bizottság elnöke

Dr. Vojnik Mária s.k.,

az Egészségügyi bizottság elnöke

Puch László s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke

Varga Mihálys.k.,
a Költségvetési és pénzügyi bizottság elnöke

Dr. Magda Sándor s.k.,
a Mezőgazdasági bizottság elnöke