Módosító javaslat
T/1817/49.
Dr. Szili Katalin asszonynak
az Országgyűlés elnökének
H e l y b e n
Tisztelt Elnök Asszony!
A Házszabály 94.§ (1) bekezdése és a 102.§ (1) bekezdése alapján az Országos Területrendezési Tervről szóló T/1817. számú törvényjavaslathoz az alábbi
m ó d o s í t ó j a v a s l a t o t
terjesztjük elő:
A törvényjavaslat 1/1. sz. melléklet 1b. pontjának az alábbi módosítását javasoljuk:
1/1. sz. melléklet
A közúthálózat fő elemei |
/1. Gyorsforgalmi utak/ |
1b. Egyéb hazai gyorsforgalmi utak |
M0 Budapest körüli gyűrű: |
Budaörs*-Budakeszi*-Nagykovácsi*-Solymár*-Üröm*-Pilisborosjenő*"Budakalász*"Duna-híd*- Szigetmonostor*"Duna-híd*" Dunakeszi-Fót-Csömör*-Bp. XVI. ker.*-Kistarcsa*-Nagytarcsa*"Bp. XVII. ker.*-Pécel*-Maglód*-Ecser*-Üllő*-Vecsés*-Üllő*-Gyál*"Bp. XXIII. ker." Dunaharaszti, Duna-híd-Szigetszentmiklós, Duna-híd"Budapest XXII. ker.-Diósd-Törökbálint"Budaörs |
Megjegyzés: Az M0 nyugati szektorában a nyomvonalat környezeti hatásvizsgálat alapján a védett természeti területen - ahol szükséges - alagútban kell vezetni. |
M0"M3 összekötés: |
Nagytarcsa*-Kistarcsa*-Kerepes*-Gödöllő*"Mogyoród* |
M2: |
Budapest"Vác*"Rétság*"Parassapuszta***"(Szlovákia) |
M4: |
Budapest*"Szolnok*"Tisza-híd*"Püspökladány*"Biharkeresztes***" (Románia) |
M7: |
(Budapest"Székesfehérvár) M65 keresztezése"M8 keresztezése"Zamárdi*" M9 keresztezése*"(Nagykanizsa*"Letenye***)"(Horvátország) |
M8: |
(Ausztria) " Rábafüzes*** "Veszprém* " M7 keresztezése* -(M65 keresztezése*" Dunaújváros*) " Duna-híd*" Szolnok*"Füzesabony* |
M9: |
(Ausztria)"Sopron***"Sárvár térsége*"Zalaegerszeg*"(Nagykanizsa*" Kaposvár*"Dombóvár*)"Szekszárd*"Duna-híd*"Szeged* |
M10: |
M0 Budapest*"Dorog*"Esztergom, Duna-híd***"(Szlovákia) |
M21: |
M3 Hatvan térsége*"Salgótarján*"Somoskőújfalu***"(Szlovákia) |
M25: |
M3 Füzesabony térsége*"Eger* |
M30: |
M3 Emőd térsége*"Miskolc*"Encs*"Tornyosnémeti***"(Szlovákia) |
M35: |
M3 Görbeháza térsége*"M47 Debrecen térsége* |
M44: |
M8 Kecskemét térsége*"Tisza-híd*"Békéscsaba*"Gyula***"(Románia) |
M47: |
M3 Nyíregyháza térsége*"Debrecen*"Berettyóújfalu*"Békéscsaba*" Tisza-híd*"M43 Szeged térsége* |
M49: |
M3 Mátészalka térsége*"Csengersima***"(Románia) |
M57: |
M6 Bóly*"Pécs*"Barcs***"(Horvátország) |
M62: |
M7 Székesfehérvár térsége* - Dunaújváros* |
M65: |
M7 Székesfehérvár térsége*"Tamási*"Dombóvár*"M57 Pécs térsége* |
M75: |
M9 Bak térsége*"Rédics***"(Szlovénia) |
M76: |
M9 Zalaegerszeg térsége*"Keszthely*"M7 Balatonszentgyörgy térsége* |
M80: |
M8 Székesfehérvár térsége*"Várpalota*"M8 Veszprém térsége* |
M81: |
M7 Székesfehérvár térsége*"Mór*"Kisbér*"Komárom***" Duna-híd*"(Szlovákia) |
vagy |
M7 Székesfehérvár térsége*"Mór*"Kisbér*"Győr*"Vámosszabadi***" Duna-híd*"(Szlovákia) |
M85: |
M1 Győr térsége*"Csorna*"M9 Nagycenk térsége* |
M86: |
M0 Mosonmagyaróvár térsége*"Csorna*"M9 Sárvár térsége* |
Szombathelyi bekötés: |
M9 Vát térsége*"Szombathely* |
Indokolás
A módosító javaslat az 1/1. sz. melléklet 1b. (Egyéb gyorsforgalmi utak) pontjában új gyorsforgalmi útként jelöli meg az M62 Székesfehérvár-Dunaújváros közötti gyorsforgalmi út létrehozását.
Indokolja ezt a Székesfehérvár-Dunaújváros (és e Duna-hídon át Kecskemét, Szolnok, illetve az Alföld) közötti átmenő forgalom intenzitása, hiszen a Nyugatról (Rábafüzes felől) és Észak-Nyugatról (Győr felől) érkező tranzitforgalom jelentős része, mintegy háromnegyede halad tovább Dunaújváros (és az Alföld) irányába.
A gyorsfogalmi út létrehozását indokolja a Dél-Fejér települések helyzete is, amelyek ezáltal mindkét nagyobb Fejér megyei várossal, Székesfehérvárral, Dunaújvárossal, illetve a ezen városokon keresztül az ország többi részével közvetlen összeköttetésbe kerülnének.
Budapest, 2003.March.2.
Molnár Albert Dr. Világosi Gábor Warvasovszky Tihamér
országgyűlési képviselő országgyűlési képviselő országgyűlési képviselő
A meglevő elemek jel nélkül, a tervezett elemek *-gal, a meglévő határátkelőhelyek **-gal, a tervezett határátkelőhelyek ***-gal szerepelnek.
2