T/214/142.

Az Országgyűlés

Költségvetési és pénzügyi
bizottságának

Alkotmány- és igazságügyi
bizottságának

a j á n l á s a

a Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetéséről szóló 2000. évi CXXXIII. törvény módosításáról szóló
T/214. sz. törvényjavaslat
z á r ó
v i t á j á h o z

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (a továbbiakban: Költségvetési bizottság), valamint Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (a továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság) - mint kijelölt bizottságok - megvitatták a Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetéséről szóló 2000. évi CXXXIII. törvény módosításáról szóló, T/214/138. számon beterjesztett egységes javaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/214/139-141. számú módosító javaslatot.

Megjegyzés: A egységes javaslat szövegéből elhagyni javasolt szöveget [  ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a egységes javaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a egységes javaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történő külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fűzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha a módosító javaslatok tartalmi összefüggései miatt egyszerre célszerű dönteni.

  1. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 2. §-ában a Költségvetési Törvény 5. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  2. "2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-(10) bekezdés jelölése (5)-(11) bekezdésre változik:

    "(4) Az (1) bekezdésben foglalt előirányzat terhére támogathatók a közalkalmazottak illetményhelyzetének javításával összefüggő kiadások. A támogatás az államháztartás alrendszereiben a felügyeleti szervet, a 33. § hatálya alá tartozó önszerveződések esetében a nem állami intézmények fenntartóit, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) által finanszírozott [körben az] költségvetési szervként működő egészségügyi szolgáltatót illeti meg, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényben meghatározott illetmények, illetve illetményarányosan fizetett egyéb keresetelemek garantált mértékének növekedése alapján. A (8) bekezdésben foglalt rendelkezést e támogatás esetében nem kell alkalmazni. Támogatás illeti meg továbbá az OEP-ral finanszírozási szerződést kötött, egészségügyi humánszolgáltatást nem költségvetési szervként végző szolgáltatókat, az OEP-ral gyógyító-megelőző ellátásra szerződésben álló szolgáltatókkal egészségügyi szakfeladat végzésére szolgáltatási szerződést kötött egészségügyi vállalkozásokat is[,]. A támogatás megilleti az államháztartás alrendszereitől rendszeres működési támogatásban részesülő állami, illetve önkormányzati többségi tulajdonban levő közhasznú társaságok, alapítványok, valamint a Területi Művelődési Intézmények Egyesülete által működtetett, a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL. törvény szerinti kötelező közművelődési feladatot ellátó intézményeket, működési engedéllyel rendelkező muzeális intézményeket, nyilvános könyvtárakat, levéltárakat, művészeti intézményeket a velük munkaviszonyban álló alkalmazottak után, valamint a működési engedéllyel rendelkező, illetve nyilvános könyvtári jegyzékben szereplő egyházi gyűjteményeket és a nyilvános magánlevéltárnak minősülő egyházi levéltárakat[, továbbá a rendszeres központi költségvetési támogatásban részesülő, jogi személyiséggel rendelkező közgyűjteményeket]. A támogatás igénylésének részletes szabályait a pénzügyminiszter határozza meg. A felhasználáshoz szükséges előirányzat-átcsoportosításokra az érintett miniszterekkel egyeztetve a pénzügyminiszter kap felhatalmazást. [A támogatás megilleti az államháztartás alrendszereitől rendszeres működési támogatásban részesülő állami, illetve önkormányzati többségi tulajdonban levő közhasznú társaságok, alapítványok, valamint a Területi Művelődési Intézmények Egyesülete által működtetett, az 1997. évi CXL. törvény szerinti kötelező közművelődési feladatot ellátó intézményeket, működési engedéllyel rendelkező muzeális intézményeket, nyilvános könyvtárakat, levéltárakat, művészeti intézményeket.]"

    Indokolás: Lásd a T/214/139/1. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  3. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 6. §-ában a Költségvetési Törvény 64. § (1) bekezdés b) pontjának a következő módosítását javasolja:
  4. "6. § A Költségvetési Törvény 64. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

    /Az Országgyűlés a társadalombiztosítási alrendszernek az Ny. Alap és az E. Alap költségvetése összegzéséből adódó/

    "b) 2002. évi

    ba) bevételi főösszegét [2 280 971,0 ] 2 281 371,0 millió forintban, azaz [kettőmillió-kettőszáznyolcvanezer-kilencszázhetvenegy] kettőmillió - kettőszáznyolcvanegyezer-háromszázhetvenegy millió forintban,

    bb) kiadási főösszegét [2 298 178,0] 2 298 578,0 millió forintban, azaz [kettőmillió-kettőszázkilencvennyolcezer-egyszázhetvennyolc] kettőmillió-kettőszázkilencvennyolcezer-ötszázhetvennyolc millió forintban,

    bc) hiányát 17 207,0 millió forintban, azaz tizenhétezer-kettőszázhét millió forintban

    állapítja meg. "

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 3., 4., 5. és 10. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/2. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  5. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 7. §-ában a Költségvetési Törvény 65. § (1) bekezdés b) pontjának a következő módosítását javasolja:
  6. "7. § A Költségvetési Törvény 65. §-a (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

    /Az Országgyűlés az Ny. Alap/

    "b) 2002. évi

    ba) bevételi főösszegét [1 278 648,0] 1 279 048,0 millió forintban, azaz [egymillió-kettőszázhetvennyolcezer-hatszáznegyvennyolc] egymillió-kettőszázhetvenkilencezer-negyvennyolc millió forintban,

    bb) kiadási főösszegét [1 278 648,0] 1 279 048,0 millió forintban, azaz [egymillió-kettőszázhetvennyolcezer-hatszáznegyvennyolc] egymillió-kettőszázhetvenkilencezer-negyvennyolc millió forintban,

    bc) egyenlegét nulla millió forintban

    állapítja meg."

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 4., 5. és 10. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/3. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  7. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslatot a következő 9. §-sal, a Költségvetési Törvény 68. § (5) bekezdésével javasolja kiegészíteni (a módosító javaslat elfogadása esetén a további §-ok számozása értelemszerűen változik):
  8. "9. §

    A Költségvetési Törvény 68. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

    "(5) Az ONYF főigazgatója felhatalmazást kap, hogy a 74. § (1) bekezdésében meghatározott kereten belül a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 66. §-a alapján méltányossági nyugellátás, illetve nyugdíjemelés megállapítását engedélyezze.""

    Indokolás: Lásd a T/214/139/4. sz. módosító javaslat indokolását.

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 3., 5. és 10. számú pontjában foglaltakkal.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  9. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslatot a következő 10. §-sal, a Költségvetési Törvény 74. § (1) bekezdésével javasolja kiegészíteni (a módosító javaslat elfogadása esetén a további §-ok számozása értelemszerűen változik):
  10. "10. §

    A Költségvetési Törvény 74. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

    "(1) A LXXI. Nyugdíjbiztosítási Alap fejezet 2. cím, 1. alcím, 4. jogcím-csoport, 1. Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugellátás jogcím előirányzata, valamint a 3. Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugdíjemelés jogcím előirányzata különös méltánylást érdemlő körülmények esetén (ideértve az E. Alapból finanszírozott nyugellátásokat is) nyugellátás megállapítására, illetve nyugdíjemelésre használható fel.""

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 3., 4. és 10. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/5. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  11. Az Alkotmányügyi bizottság az egységes javaslat 12. §-ában a Költségvetési Törvény 109. § (2) bekezdés c) pontjának a következő módosítását javasolja:
  12. /Az Országgyűlés felhatalmazza a Kormányt, hogy/

    "c) [A Költségvetési Törvény] az 58. §-[á]ban 2002. évben megállapított havi 740 forint üzemben tartási díjat 2002. július 1-jét követően nem kell beszedni."

    Indokolás: Lásd a T/214/141. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. később foglal állást

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  13. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 12. § (2) bekezdésében a Költségvetési Törvény 109. § (11) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  14. "(2) A Költségvetési Törvény 109. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

    (11) Felhatalmazást kap az oktatási miniszter, hogy a XI. Belügyminisztérium fejezet 19. cím, 15. alcímből (Közoktatási gyermekétkeztetés rászorultsági alapú támogatása) nyújtandó támogatás igénylési feltételeit, az egyes intézményfenntartók számára jutó támogatás meghatározásának módját, a támogatással történő elszámolás részletes szabályait - a belügyminiszter, az egészségügyi, szociális és családügyi miniszter, a gyermek-ifjúsági és sportminiszter, valamint a pénzügyminiszter véleményének kikérésével - 2002. július [15] 31-éig közleményben határozza meg, és a közlemény alapján gondoskodjon a szükséges felmérés Államháztartási Hivatalon keresztül történő elvégzéséről, az intézményfenntartók számára járó támogatási összeg meghatározásáról."

    Indokolás: Lásd a T/214/139/6. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  15. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 14. § (1) bekezdés első a) pontjának az elhagyását javasolja:
  16. /A Költségvetési Törvény 1. számú mellékletének 2002. évi adatai a következők szerint változnak:/

    "[a) A X. Miniszterelnökség fejezet, 9. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 2. Célelőirányzatok alcím, 2. Országkép építés és tájékoztatási feladatok jogcím-csoport támogatási előirányzata 1 745,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 1 719,2 millió forintra, 3. Kulturális kiadványok jogcím-csoport támogatási előirányzata 206,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 206,3 millió forintra, 4. Költségvetési tájékoztató jogcím-csoport támogatási előirányzata 0,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 0,0 millió forintra, 5. Gazdaságfejlesztési eszközprogram jogcím-csoport támogatási előirányzata 559,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 559,0 millió forintra, az alcím kiegészül a 66. Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 50,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 50,0 millió forint, a 10. Fejezeti tartalék alcím kiadási előirányzati 413,8 millió forintra, támogatási előirányzata 413,8 millió forintra, az 1-9. cím összesen kiadási előirányzata 80 058,5 millió forintra, támogatási előirányzata 64 304,9 millió forintra, 12. Tartalékok cím, 1. Költségvetés általános tartaléka alcím kiadási előirányzata 85 500,0 millió forintra, 2. Céltartalékok alcím, 1. Különféle személyi kifizetések jogcím-csoport kiadási előirányzata 120 419,0 millió forintra, a X. fejezet összesen kiadási előirányzata 316 586,6 millió forintra, támogatási előirányzata 89 425,1 millió forintra változik.]"

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 9. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/7. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  17. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 14. § (1) bekezdés a) pontjában a Költségvetési Törvény 1. sz. melléklet X. fejezetének a következő módosítását javasolja:
  18. /A Költségvetési Törvény 1. számú mellékletének 2002. évi adatai a következők szerint változnak:/

    "a) A X. Miniszterelnökség fejezet, 9. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 2. Célelőirányzatok alcím, 2. Országkép építés és tájékoztatási feladatok jogcím-csoport támogatási előirányzata 1 745,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 1 719,2 millió forintra, 3. Kulturális kiadványok jogcím-csoport támogatási előirányzata 206,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 206,3 millió forintra, 4. Költségvetési tájékoztató jogcím-csoport támogatási előirányzata 0,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 0,0 millió forintra, 5. Gazdaságfejlesztési eszközprogram jogcím-csoport támogatási előirányzata 559,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 559,0 millió forintra változik, az alcím kiegészül a 66. Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 50,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 50,0 millió forint, [66] 67. Politikatörténeti Alapítvány támogatása jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 14,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 14,0 millió forint, valamint a [67] 68. Nagy Imre Alapítvány támogatása jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 14,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 14,0 millió forint, a 10. Fejezeti tartalék alcím kiadási és támogatási előirányzata [435,8] 385,8 millió forintra, az 1-9. cím összesen kiadási előirányzata 80 058,5 millió forintra, támogatási előirányzata 64 304,9 millió forintra, 12. Tartalékok cím, 1. Költségvetés általános tartaléka alcím kiadási előirányzata 81 995,6 millió forintra, 2. Céltartalékok alcím, 1. Különféle személyi kifizetések jogcím-csoport kiadási előirányzata 117 919,0 millió forintra, az alcím kiegészül a 4. Közalkalmazottak illetményemelésével összefüggő egyéb kiadások tartaléka jogcím-csoporttal, melynek kiadási előirányzata 2 500,0 millió forint, a X. fejezet összesen kiadási előirányzata 313 082,2 millió forintra, támogatási előirányzata 89 425,1 millió forintra változik."

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 8. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/7. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  19. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 14. § (2) bekezdésében a Költségvetési Törvény 20. sz. mellékletének a következő módosítását javasolja:
  20. "(2) A Költségvetési Törvény 20. számú mellékletének 2002. évi adatai a következők szerint változnak:

    A LXXI. Nyugdíjbiztosítási Alap fejezet, 1. Nyugdíjbiztosítási ellátások fedezetéül szolgáló bevételek cím, 6. Központi költségvetési hozzájárulások alcím, 5. Központi költségvetésben tervezett pénzeszköz-átadás jogcím-csoport bevételi előirányzata 185 174,6 millió forintra, 7. Nyugdíjbiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek alcím, 3. Kifizetések visszatérülése és egyéb bevételek jogcím-csoport bevételi előirányzata 3 171,0 millió forintra, 2. Nyugdíjbiztosítási ellátások kiadásai cím, 1. Nyugellátások alcím, 4. Egyösszegű méltányossági kifizetések jogcím-csoport kiegészül a 3. Méltányossági alapon megállapításra kerülő nyugdíjemelés jogcímmel, melynek kiadási előirányzata 400,0 millió forint, az alcím kiegészül 5. Egyszeri nyugdíj-juttatás jogcím-csoporttal, melynek kiadási előirányzata 46 100,0 millió forint, a LXXI. fejezet összesen kiadási előirányzata [1 278 648,0] 1 279 048,0 millió forintra, bevételi előirányzata [1 278 648,0 ] 1 279 048,0 millió forintra változik."

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 3., 4. és 5. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/8. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  21. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 20. § (1) bekezdésében a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény (a továbbiakban: Tft.) 3. § m) pont 5. alpontjának a következő módosítását javasolja:
  22. /E törvény alkalmazásában/

    /m) helyben lakó:/

    "5. [megfelel a 10. § (2) bekezdés a)-c) pontjai szerinti feltételek valamelyikének] természetes személy esetében családi gazdálkodó, vagy nyilvántartási (regisztrációs) számmal rendelkező őstermelő, illetőleg egyéni mezőgazdasági vállalkozó, vagy a 4. alpont alatti szervezet természetes személy tagja vagy részvényese;"

    Indokolás: Lásd a T/214/139/9. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  23. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 20. § (6) bekezdésében a Tft. 21. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  24. /A Tft. 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:/

    "(3) Az (1) bekezdés szerinti előhaszonbérleti jog nem áll fenn közeli hozzátartozók (Ptk. 685.§ b) pont) közötti haszonbérleti szerződés esetében, valamint olyan külterületi földrészlet haszonbérbe adása esetén, amely a törvény hatálybalépéséig zártkertinek minősült."

    Indokolás: Lásd a T/214/139/10. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  25. Dr. Veres János képviselő az egységes javaslat 21. §-ában az MNB törvény 11. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  26. "21. § (1) A Magyar Nemzeti Bankról szóló a 2001. évi XCIII. és a 2001. évi CII. törvénnyel módosított 2001. évi LVIII. törvény (a továbbiakban: MNB törvény) 11. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

    "(2) Az árfolyamrendszerről és annak valamennyi jellemzőjéről, különösképpen a sávszélességről, a középárfolyamról és a valutakosár összetételéről a kormány az MNB-vel egyetértésben dönt. Az árfolyamrendszert érintő változtatások nem veszélyeztethetik az MNB árstabilitás elérésével és fenntartásával kapcsolatos elsődleges célját.""

    Indokolás: Lásd a T/214/140. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. később foglal állást

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  27. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 27. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  28. "27. § (1) Ez a törvény - a (2)-([11] 10) bekezdésben foglaltak kivételével - a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba."

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 16. és 17. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/12. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  29. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 27. § (7) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  30. "(7) Az e törvény 22. §-ának (1) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 24. §-ának (7) bekezdése, a (11) bekezdésével megállapított 54/H. §-ának (2) bekezdése, a (13) bekezdésével megállapított 71. §-ának (1) bekezdése, a (15) bekezdésével megállapított 72. §-a (13) bekezdésének első mondata, a (16) bekezdésével megállapított 72. §-ának (18) bekezdése, a [(17) bekezdésével megállapított 72. §-ának (20) bekezdése, a] (19) bekezdésével megállapított 76. §-a (2) bekezdésének c) és e) pontja és (20) bekezdésével megállapított 77. §-ának (1) bekezdése 2003. január 1-jén lép hatályba."

    Indokolás: Lásd a T/214/139/11. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  31. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 27. § (8) bekezdésének az elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik):
  32. "[(8) Az e törvény 22. §-ának (1) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 7. §-a 1. pontja e) alpontjának, valamint az e törvény 22. §-ának (17) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 72. §-a (1) bekezdésének rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.]"

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 14. és 17. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/12. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  33. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 31. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  34. "31. § (1) Az e törvény 22. §-ának (1) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 7. §-a 1. pontja e) alpontjának, valamint az e törvény 22. §-ának (17) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 72. §-a (1) bekezdésének, továbbá [A]az e törvény 22. §-ának (20) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 75. §-a (2)[-(3)] bekezdésének rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 14. és 16. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/214/139/12. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

  35. Az Előterjesztő képviselője az egységes javaslat 33. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(1) E törvény hatályba lépését követően az egészségügyi közszolgáltatások nyújtásáról, valamint az orvosi tevékenység végzésének formáiról szóló 2001. évi CVII. törvénynek a 4-10. §-ai - ide nem értve a 9. § (2) bekezdésének a) pontjában foglalt rendelkezést -, a 12. § (3) bekezdése, a 15. §-a, a 25. § (4) bekezdése - ide nem értve a 9. § (2) bekezdésének a) pontjában foglalt rendelkezés tekintetében történő alkalmazhatóságát -, továbbá [a 26. §-ának d)-f), valamint l)-m) pontjai, illetve az ezekkel módosított 1993. évi LXXX. törvény 3. § (3) bekezdése, 11. § (6) bekezdése, 116. § (2)-(5) bekezdése, továbbá az 1997. évi CXLI. törvény 17. § (1) bekezdésének v) pontja, a 17. § (2) bekezdése második mondatának a 17. § (1) bekezdésének v) pontjára utaló rendelkezése 2003. március 1-jétől alkalmazhatóak] a felsőoktatásról szóló 1993. évi. LXXX. törvény 3. §-ának (3) bekezdése , a 11. §-ának (6) bekezdése, a 116. §-ának (2)-(4) bekezdései tekintetében a klinikai központra vonatkozó rendelkezései vonatkozásában, valamint az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 17. §-a (1) bekezdésének v) pontja, a 17. §-a (2) bekezdése második mondatának 17. §-a (1) bekezdésének v) pontjára utaló rendelkezése 2003. március 1-jétől alkalmazhatóak"

Indokolás: Lásd a T/214/139/13. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

- az Alkotmányügyi biz. támogatja

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Budapest, 2002. július 16.

Varga Mihály s.k.,
a Költségvetési és pénzügyi bizottság elnöke

Dr. Vastagh Pál s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke