T/1804/3.
Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi |
Emberi jogi-, kisebbségi és |
a j á n l á s a
egyes törvényi rendelkezések hatályba léptetésérõl, illetve hatályon kívül helyezésérõl szóló T/1804. sz. törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság), valamint az Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (továbbiakban: Emberi jogi bizottság) megvitatta az egyes törvényi rendelkezések hatályba léptetésérõl, illetve hatályon kívül helyezésérõl szóló, T/1804. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/1804/1. számú módosító javaslatot.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerûségérõl bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történõ utalást, ha az elsõ helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.
A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselõ által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselõ által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerû dönteni.
"1999. évi .................... törvény
egyes törvényi rendelkezések hatályba léptetésérõl, módosításáról, illetve hatályon kívül helyezésérõl"
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2. számú pontjában foglaltakkal.
Indokolás: Lásd a T/1804/1/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje támogatja
- a Kormány képviselõje egyetért
"(2) A szervezett bûnözés, valamint az azzal összefüggõ egyes jelenségek elleni fellépés szabályairól és az ehhez kapcsolódó törvénymódosításokról szóló 1999. évi LXXV. törvény 62. §-ának (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép, a következõ (4) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4) bekezdés jelölése (5) bekezdésre változik:
"(3) A települési önkormányzat képviselõ-testülete, fõvárosban a fõvárosi közgyûlés - a kerületi önkormányzatok képviselõ-testületeivel egyeztetve - a prostitúció folytatásának további szabályait, így különösen a közterületnek a védett övezeten kívüli területen védetté nyilvánított más részeit, a védett övezeten kívül mûködõ egyes, védetté nyilvánított nyilvános helyek meghatározását, a prostitúció tömeges megjelenésének tartalmi követelményeit, a türelmi zóna kijelölésének részletes szabályait rendeletben állapíthatja meg.
(4) Ha a prostitúció tömeges (4. § j) pont), az 50.000 lélekszám feletti település önkormányzatának képviselõ-testülete (fõvárosban a fõvárosi közgyûlés) a törvény hatálybalépésétõl számított hat hónapon belül, ha pedig a jelenség a törvény hatálybalépése után válik tömegessé, ennek megállapításától számított kilencven napon belül köteles a türelmi zóna kijelölésérõl a rendeletet megalkotni. A türelmi zóna helyének kijelölése tekintetében egyetértési jogot gyakorolnak azok a kerületi önkormányzatok, amelyek az egyeztetés során vállalják, hogy a saját területükön türelmi zónát alakítanak ki.""
"(3) A Rendõrségrõl szóló 1994. évi XXXIV. törvény 35. §-ában a "69. § (2) bekezdésének" szövegrész helyébe a "69. § (3) bekezdésének" szövegrész lép."
Indokolás: Lásd a T/1804/1/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje támogatja
- a Kormány képviselõje egyetért
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1999. december 13.
Dr. Pokol Béla s.k., |
Kósáné Dr. Kovács Magda s.k., |