T/1758/88.
Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi
bizottságának
a j á n l á s a
az épített környezet alakításáról és védelmérõl szóló 1997. évi LXXVIII. törvény módosításáról szóló T/1758. sz. törvényjavaslat
z á r ó
v i t á j á h o z
(Együtt kezelendõ a T/1758/86. számú egységes javaslattal!)
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság) megvitatta az épített környezet alakításáról és védelmérõl szóló 1997. évi LXXVIII. törvény módosításáról szóló T/1758/86.. számú egységes javaslatot, továbbá az ehhez az Elõterjesztõ által benyújtott T/1758/87. számú módosító javaslatokat.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerûségérõl bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történõ utalást, ha az elsõ helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.
A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselõ által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselõ által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerû dönteni.
"Az Étv. 16. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a következõ [rendelkezés lép] (1)-(3) bekezdések lépnek, (3) bekezdésének számozása (4) bekezdésre változik:
"(1) A településrendezési tervek és a helyi építési szabályzat készítése
a) egyetemi végzettséghez és szakirányú szakképesítéshez,
b) egyetemi végzettséghez és részlegesen szakirányú szakképesítéshez, továbbá
c) fõiskolai végzettséghez és szakirányú szakképesítéshez - a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel - és
[c)] d) külön jogszabályban meghatározott egyéb feltételekhez kötött tevékenység (a továbbiakban együtt: településtervezési jogosultság)."
Indokolás: Lásd a T/1758/87/1.,2. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(4) E törvény hatálybalépésével egyidejûleg a természet védelmérõl szóló 1996. évi LIII. törvény (Tvt.) 7. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
"7. § (3) Külterületi ingatlan, különösen természeti terület belterületté, illetve beépítésre szánt területté minõsítésére akkor kerülhet sor, ha annak következtében a táj jellege, esztétikai és természeti értéke nem károsodik helyreállít[at]hatatlanul." "
Indokolás: Lásd a T/1758/87/3. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1999. december 13.
Dr. Pokol Béla s.k., |