T/1090/109.
Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi
bizottságának
a j á n l á s a
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény módosítására benyújtott T/1090/106. számú egységes javaslat
záró vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság) megvitatta a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény módosítására benyújtott, T/1090/106. számon beterjesztett egységes javaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/1090/107-108. számú módosító javaslatot.
Megjegyzés: Az egységes javaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Amennyiben a módosító javaslat az egységes javaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak az egységes javaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
Módosításra irányuló törvényjavaslat vagy határozati javaslat (HSZ. 94. § (3) bek.) esetén e házszabályi rendelkezésre utalunk, ha a benyújtott módosító javaslat az egységes javaslattal (határozati javaslattal) nem érintett szakaszra vonatkozik.
A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselõ által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselõ által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerû dönteni.
"(2) Az Szt. 4. §-a (1) bekezdésének j) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyidejûleg a bekezdés a következõ m) ponttal egészül ki:
[E törvény alkalmazásában]
"m) fenntartó:
ma) az államigazgatási szerv, a helyi önkormányzat, és az egyéb állami szerv (a továbbiakban együtt: állami fenntartó),
mb) egyházi jogi személy és egyéb egyházi szervezet (a továbbiakban együtt: egyházi fenntartó),
mc) a természetes személy, jogi személy - ide nem értve az ma) és mb) pontokban megjelölt szervet -, valamint ezek jogi személyiséggel nem rendelkezõ szervei (a továbbiakban együtt: nem állami fenntartó)
ha az e törvényben és más jogszabályban meghatározott feltételek szerint szociális intézményt létesít és mûködtet. Ha [a] jogszabály eltérõen nem rendelkezik, az egyházi fenntartóra a nem állami fenntartóra vonatkozó szabályokat megfelelõen alkalmazni kell.""
Indokolás: Lásd a T/1090/107. számú módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
"(5) Az egyszeri hozzájárulás összegének felhasználására vonatkozó, - az e törvény 49. §-ával megállapított - Szt. 117/B. § [(2)] (3) bekezdésében foglalt rendelkezést az e törvény hatálybalépését követõen befizetett hozzájárulásokból származó bevételekre kell alkalmazni."
Indokolás: Lásd a T/1090/108. számú módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1999. június 22.
Dr. Pokol Béla s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke