T/164/32.
Az Országgyûlés
Környzetvédelmi bizottságának |
Költségvetési és pénzügyi |
Gazdasági bizottságának |
a j á n l á s a
a környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény módosításáról szóló T/164. sz. törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Környzetvédelmi bizottsága - elsõ helyen kijelölt bizottságként -, a Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság), a Gazdasági bizottsága, megvitatta a környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény módosításáról szóló T/164. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/ 164 / 4., 5., ,6. 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25., 27., 28., 29., 30., 31. számú módosító javaslatokat.
Dr. Illés Zoltán és Dr. Pap János képviselõ a T/164/26. számú módosító indítványukat visszavonták!
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
"A környezetvédelmi termékdíjról, tovább egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény ( a továbbiakban: Kt. ) 2. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
( A törvény hatálya )
"[ 2. §] (1) A (3) bekezdésben meghatározott termékdíjköteles után, [ -] beleértve más termékekkel együtt vagy más termékek részeként forgalomba hozott termékeket is [- után ]
a) a belföldi elõállítású termékdíjköteles termék elsõ belföldi forgalomba hozója vagy saját célú felhasználója, valamint
b) a termékdíjköteles termék importálója [a továbbiakban a) és b) együtt: kötelezett]
környezetvédelmi termékdíjat (a továbbiakban: termékdíj) köteles fizetni.""
Indokolás: Lásd a T/164/17. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
"A környezetvédelmi termékdíjról, tovább egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény ( a továbbiakban: Kt. ) 2. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
( A törvény hatálya )
"2. § (1) A (3) bekezdésben meghatározott termékdíjköteles termékek - beleértve más termékekkel együtt vagy más termékek részeként forgalomba hozott termékeket is - után
a) a belföldi elõállítású termékdíjköteles termék elsõ belföldi forgalomba hozója [vagy saját célú felhasználója], valamint
b) a termékdíjköteles termék importálója [a továbbiakban a) és b) együtt: kötelezett]
környezetvédelmi termékdíjat (a továbbiakban: termékdíj) köteles fizetni.""
Indokolás: Lásd a T/164/19. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
["A Kt a következõ új címmel , valamint új 5/A. §-sal egészül ki:
"Termékdíj visszaigénylés
5/A. § Az Egyesült Államok Fegyveres Erõi a kötelezettõl történõ beszerzés esetén az Alap kezelõjétõl a befizetett termékdíjat visszaigényelhetik. A visszaigényléshez külön jogszabályban meghatározott igazolások benyújtása szükséges."]
Indokolás: Lásd a T/164/24. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
"A Kt. a következõ új címmel , valamint új 5/A. §-sal egészül ki:
"Termékdíj [visszaigénylés] mentesség
5/A. § [Az Egyesült Államok Fegyveres Erõi a kötelezettõl történõ beszerzés esetén az Alap kezelõjétõl a befizetett termékdíjat visszaigényelhetik. A visszaigényléshez külön jogszabályban meghatározott igazolások benyújtása szükséges.] Nem kell megfizetni a termékdíjat azon termékdíjköteles temékek után, amelyeket a Magyar Köztársaságot kötelezõ nemzetközi szerzõdések rendelkezéseiben vámmentesnek határoztak meg."
Indokolás: Lásd a T/164/4/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
"[A Kt. 17. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
( V. Fejezet
Egyéb kõolajtermékek környezetvédelmi termékdíja )
"(3) Külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mértékig a kötelezett visszaigényelheti az általa forgalmazott kenõolajokra vonatkozó Kkt. azon részét, amelyre vonatkozóan
a) a termékdíjköteles kenõolaj felhasználása során keletkezõ veszélyes hulladékot ( a továbbiakban: fáradt olaj ) saját maga visszagyûjti és azt a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály betartásával újrahasználja, vagy újrafeldolgozza, vagy energianyerésre felhasználja (a továbbiakban: hasznosítás), illetve
b) a visszagyûjtéssel és/vagy hasznosítással - írásba foglalt szerzõdéssel - megbíz olyan természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezetet, aki vagy amely az ahhoz szükséges környezetvédelmi hatósági engedélyekkel rendelkezik.]"
Indokolás: Lásd a T/164/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
"A Kt. 17. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
( V. Fejezet
Egyéb kõolajtermékek környezetvédelmi termékdíja )
"(3) Külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mértékig a kötelezett visszaigényelheti az általa forgalmazott kenõolajokra vonatkozó Kkt. azon részét, amelyre vonatkozóan
a) a termékdíjköteles kenõolaj felhasználása során keletkezõ veszélyes hulladékot ( a továbbiakban: fáradt olaj ) saját maga visszagyûjti és azt a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály betartásával újrahasználja, vagy újrafeldolgozza, vagy energianyerésre felhasználja (a továbbiakban: hasznosítás), illetve
b) a visszagyûjtéssel és [/vagy] hasznosítással - írásba foglalt szerzõdéssel - megbíz olyan természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezetet, aki vagy amely az ahhoz szükséges környezetvédelmi hatósági engedélyekkel rendelkezik."
Indokolás: Lásd a T/164/20. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz.egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
"A Kt. 17. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
( V. Fejezet
Egyéb kõolajtermékek környezetvédelmi termékdíja )
"(3) Külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mértékig a kötelezett visszaigényelheti az általa forgalmazott kenõolajokra vonatkozó Kkt. azon részét, amelyre vonatkozóan
a) a termékdíjköteles kenõolaj felhasználása során keletkezõ veszélyes hulladékot ( a továbbiakban: fáradt olaj ) saját maga visszagyûjti és azt a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály betartásával újrahasználja, vagy újrafeldolgozza, vagy energianyerésre felhasználja (a továbbiakban: hasznosítás), illetve
b) a visszagyûjtéssel és/vagy hasznosítással - írásba foglalt szerzõdéssel - megbíz olyan természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezetet, aki vagy amely az ahhoz szükséges környezetvédelmi hatósági engedélyekkel rendelkezik.
c) aki a visszagyûjtéssel, újrahasznosítással visszaél, arra a termékdíj ezerszerese vethetõ ki."
Indokolás: Lásd a T/164/25. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
A Kt. 20. §-ának f és g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyúttal ezen § az alábbi i-m) pontokkal egészül ki:
( Zárórendelkezések
20. §. E törvény alkalmazásában:)
"f) forgalomba hozatal: termékdíj köteles termék belföldi értékesítése, beleértve más termékek részeként, azzal együtt történõ értékesítését is,
g) import: importnak minõsül a termékdíjköteles termék Magyarország államhatárán történõ beléptetése az e jogszabályban meghatározott fogalom-meghatározások figyelembevételével,
i) belföld: a Magyar Köztársaság területe, ideértve a vámszabad és tranzit területeket is,
j) importáló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkezõ más szervezet, aki az importálást végzi,
k) export: az a termékértékesítés, melynek közvetlen következményeként a terméket a vámhatóság - végleges rendeltetéssel - külföldre kilépteti,
l) nem szabványos fûtõolaj: a Magyar Szabványtól (MSZ-2042) eltérõ tulajdonságú fûtõolaj,
m) visszagyûjtés: a fáradt olajnak a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály szerinti termelõtõl gyûjtésre, szállításra, elõkezelésre való átvétele, a szükséges engedély alapján."
Indokolás: Lásd a T/164/6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
A Kt. 20. §-ának g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyúttal ezen § az alábbi i- [m)] l ) pontokkal egészül ki:
( Zárórendelkezések
20. §. E törvény alkalmazásában:)
"g) import: [importnak minõsül a termékdíjköteles termék Magyarország államhatárán történõ beléptetése az e jogszabályban meghatározott fogalom-meghatározások figyelembevételével] ha e törvény eltérõen nem rendelkezik, a fogyasztási adóról és a fogyasztói árkiegészítésrõl szóló többször módosított 1991. évi LXXVIII törvény 1. § (2) bekezdésének rendelkezéseit kell alkalmazni a termékdíjköteles termékekre vonatkozóan,
[i)] belföld: a Magyar Köztársaság területe, ideértve a vámszabad és tranzit területeket is],
[j)] i) importáló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkezõ más szervezet, aki az importálást végzi,
[k)] j) export: az a termékértékesítés, melynek közvetlen következményeként a terméket a vámhatóság - végleges rendeltetéssel - külföldre kilépteti,
[l)] k) nem szabványos fûtõolaj: a Magyar Szabványtól (MSZ-2042) eltérõ tulajdonságú fûtõolaj,
[m)] l) visszagyûjtés: a fáradt olajnak a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály szerinti termelõtõl gyûjtésre, szállításra, elõkezelésre való átvétele, a szükséges engedély alapján.
Indokolás: Lásd a T/164/7. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
A Kt. 20. §-ának g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyúttal ezen § az alábbi i-m) pontokkal egészül ki:
( Zárórendelkezések
20. §. E törvény alkalmazásában:)
"g) import: importnak minõsül a termékdíjköteles termék Magyarország államhatárán történõ beléptetése az e jogszabályban meghatározott fogalom-meghatározások figyelembevételével,
i) belföld: a Magyar Köztársaság vámterülete, [ideértve a vámszabad és tranzit területeket is,]
j) importáló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkezõ más szervezet, aki az importálást végzi,
k) export: az a termékértékesítés, melynek közvetlen következményeként a terméket a vámhatóság - végleges rendeltetéssel - külföldre kilépteti,
l) nem szabványos fûtõolaj: a Magyar Szabványtól (MSZ-2042) eltérõ tulajdonságú fûtõolaj,
m) visszagyûjtés: a fáradt olajnak a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály szerinti termelõtõl gyûjtésre, szállításra, elõkezelésre való átvétele, a szükséges engedély alapján."
Indokolás: Lásd a T/164/8. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
A Kt. 20. §-ának g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyúttal ezen § az alábbi i-m) pontokkal egészül ki:
( Zárórendelkezések
20. §. E törvény alkalmazásában:)
"g) import: importnak minõsül a termékdíjköteles termék Magyarország államhatárán történõ beléptetése az e jogszabályban meghatározott fogalom-meghatározások figyelembevételével,
i) belföld: a Magyar Köztársaság területe, ideértve a vámszabad és tranzit területeket is,
j) importáló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkezõ más szervezet, aki az importálást végzi,
k) export: az a termékértékesítés, melynek közvetlen következményeként a terméket a vámhatóság - végleges rendeltetéssel - külföldre kilépteti,
l) nem szabványos fûtõolaj: az 1998. szeptember 1-jén hatályos Magyar Szabványtól (MSZ-2042) eltérõ tulajdonságú fûtõolaj,
m) visszagyûjtés: a fáradt olajnak a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály szerinti termelõtõl gyûjtésre, szállításra, elõkezelésre való átvétele, a szükséges engedély alapján."
Megjegyzés: ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg a T/164/9/2. sz. módosító javaslattal , l. ajánlás 25. pontját.
Indokolás: Lásd a T/164/9/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
A Kt. 20. §-ának g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyúttal ezen § az alábbi i-m) pontokkal egészül ki:
( Zárórendelkezések
20. §. E törvény alkalmazásában:)
"g) import: importnak minõsül a termékdíjköteles termék Magyarország államhatárán történõ beléptetése az e jogszabályban meghatározott fogalom-meghatározások figyelembevételével,
i) belföld: a Magyar Köztársaság területe, ideértve a vámszabad és tranzit területeket is,
j) importáló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkezõ más szervezet, aki az importálást végzi,
k) export: az a termékértékesítés, melynek közvetlen következményeként a terméket a vámhatóság - végleges rendeltetéssel - külföldre kilépteti,
l) nem szabványos fûtõolaj: a Magyar Szabványtól (MSZ-2042) eltérõ tulajdonságú fûtõolaj,
m) visszagyûjtés: [a fáradt olajnak a] veszélyes hulladékok[ra] vonatkozó jogszabály szerinti [termelõtõl gyûjtésre, szállításra, elõkezelésre való] begyûjtésre, tárolásra és kezelésre történõ átvétele a termelõtõl a szükséges engedély alapján."
Indokolás: Lásd a T/164/18. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
"A Kt. 20. §-ának g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép, egyúttal ezen § az alábbi i-[m]n) pontokkal egészül ki:
( Zárórendelkezések
20. §. E törvény alkalmazásában:)
"g) import: importnak minõsül a termékdíjköteles termék Magyarország államhatárán történõ beléptetése az e jogszabályban meghatározott fogalom-meghatározások figyelembevételével,
i) belföld: a Magyar Köztársaság területe, ideértve a vámszabad és tranzit területeket is,
j) importáló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkezõ más szervezet, aki az importálást végzi,
k) export: az a termékértékesítés, melynek közvetlen következményeként a terméket a vámhatóság - végleges rendeltetéssel - külföldre kilépteti,
l) nem szabványos fûtõolaj: a Magyar Szabványtól (MSZ-2042) eltérõ tulajdonságú fûtõolaj,
m) visszagyûjtés: a fáradt olajnak a veszélyes hulladékokra vonatkozó jogszabály szerinti termelõtõl gyûjtésre, szállításra, elõkezelésre való átvétele, a szükséges engedély alapján[.],
n) társított csomagolóeszköz: legalább két különbözõ anyagból készült, egyszerû mechanikus módszerrel külön nem választható csomagolóeszköz, melynél az egyik anyag aránya legalább a csomagoló eszköz tömegének a 95 %-a.."
Indokolás: Lásd a T/164/21. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
A Kt. 21. §-ának (3) és (4) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(3) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy az importálható használt gumiabroncs mennyiségét és [a behozatal] behozatalának feltételeit rendeletben állapítsa meg.
Indokolás: Lásd a T/164/22. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
A Kt. 21. §-ának (3) [és (4)] bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(3) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy az importálható használt gumiabroncs mennyiségét és a behozatal feltételeit rendeletben állapítsa meg.
[(4) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy az Egyesült Államok Fegyveres Erõi által befizetett, továbbá a kenõolaj utáni termékdíj visszaigénylésének részletes feltételeit rendeletben állapítsa meg."]
Indokolás: Lásd a T/164/4/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
E törvény 1999. január 1. napján lép hatályba. [Egyúttal a Kt 17. §-ának (4) bekezdése hatályát veszti.]
Indokolás: Lásd a T/164/10. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz.egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/1.számú melléklet a .........számú törvényhez /
"1. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez "
A gumiabroncsok termékdíjtételei
Kategória |
A termékdíj értékeFt/kg |
1. Jóváhagyott ((ENSZ EGB) "E" jellel rendelkezõ) új gumiabroncs [,valamint külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mennyiségben a felújításra (újrafutózásra)] és behozott gumiabroncs esetén |
35 |
2. Jóváhagyott ((ENSZ EGB) "E" jellel rendelkezõ) felújított (újrafutózott) gumiabroncs behozatala esetén |
[43] 55 |
3. Felújítás [ra (újrafutózásra) (külön jogszabályban meghatározott feltételekkel) behozott használt gumiabroncs] esetén, ha a felhasználás mezõgazdasági célú |
[140] 200 |
[3. Importált használt gumiabroncs esetén] |
[350] |
Indokolás: Lásd a T/164/27. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/1.számú melléklet a .........számú törvényhez/
"1. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A gumiabroncsok termékdíjtételei
Kategória |
A termékdíj értéke |
Ft/kg |
|
1. Jóváhagyott ((ENSZ EGB) "E" jellel rendelkezõ) új gumiabroncs, valamint külön jogszabályban meghatározott feltételekkel és mennyiségben a felújításra (újrafutózásra) behozott gumiabroncs esetén |
35 |
2. Jóváhagyott ((ENSZ EGB) "E" jellel rendelkezõ) felújított (újrafutózott) gumiabroncs behozatala esetén |
43 |
3. Felújításra (újrafutózásra) (külön jogszabályban meghatározott feltételekkel) behozott használt gumiabroncs esetén |
140 |
[3] 4. Importált használt gumiabroncs esetén |
350 |
Indokolás: Lásd a T/164/11. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
/2.számú melléklet a ....... számú törvényhez/
"2. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A csomagolóeszközök termékdíjtételei
A csomagolóeszköz anyaga |
A csomagolóeszköz |
[ A csomagolóeszköz |
termékdíja |
termékdíja |
|
1999-ben (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl |
|
(Ft/kg)] |
||
Mûanyag |
11,50 |
[12,70] |
Társított |
11,70 |
[15,20] |
Alumínium |
5,50 |
[5,60] |
Fém (kivéve alumínium) |
4,30 |
[4,30] |
Papír, fa, természetes alapú textil |
4,30 |
[5,60] |
Üveg |
2,10 |
[2,10] |
Egyéb |
5,50 |
[5,60] |
Indokolás: Lásd a T/164/12. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/2.számú melléklet a ....... számú törvényhez/
"2. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A csomagolóeszközök termékdíjtételei
A csomagolóeszköz anyaga |
A csomagolóeszköz |
A csomagolóeszköz |
termékdíja |
termékdíja |
|
2000. jan. 1-tõl (Ft/kg) |
[1999-ben] (Ft/kg) |
|
Mûanyag |
[11,50] 12,1 |
12,70 |
Társított |
[11,70] 9,9 |
15,20 |
Alumínium |
[5,50] 5,9 |
5,60 |
Fém (kivéve alumínium) |
[4,30] 4,7 |
4,30 |
Papír, fa, természetes alapú textil |
[4,30] 3,6 |
5,60 |
Üveg |
[2,10] 2,4 |
2,10 |
Egyéb |
[5,50] 5,9 |
5,60 |
Indokolás: Lásd a T/164/13. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/2.számú melléklet a ....... számú törvényhez/
"2. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez "
A csomagolóeszközök termékdíjtételei
A csomagolóeszköz anyaga |
A csomagolóeszköz |
A csomagolóeszköz |
termékdíja |
termékdíja |
|
1999-ben (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl (Ft/kg) |
|
Mûanyag |
[11,50] 22 |
[12,70] 25 |
PVC-PVC tartalmú anyag |
30 |
32 |
Társított |
[11,70] 22 |
[15,20] 25 |
Alumínium |
[5,50] 15 |
[5,60] 20 |
Fém (kivéve alumínium) |
4,30 |
4,30 |
Papír, fa, természetes alapanyagú textil |
[4,30] 2,0 |
[5,60] 2,10 |
Üveg |
2,10 |
2,10 |
Egyéb |
[5,50] 25 |
[5,60] 30 |
Indokolás: Lásd a T/164/28. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/2.számú melléklet a ....... számú törvényhez/
"2. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez "
A csomagolóeszközök termékdíjtételei
A csomagolóeszköz anyaga |
A csomagolóeszköz |
A csomagolóeszköz |
termékdíja |
termékdíja |
|
1999-ben (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl (Ft/kg) |
|
Mûanyag |
[11,50] 12,20 |
[12,70] 13,50 |
Társított |
11,70 |
15,20 |
Alumínium |
5,50 |
5,60 |
Fém (kivéve alumínium) |
4,30 |
4,30 |
Papír, fa, természetes alapú textil |
4,30 |
5,60 |
Üveg |
2,10 |
2,10 |
Egyéb |
5,50 |
5,60 |
Indokolás: Lásd a T/164/23. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/3.számú melléklet a ........számú törvényhez/
"3. számú melléklet az 1995. LVI. évi törvényhez
Hûtõ és hûtõközegek termékdíjtételei
I. Az új hûtõberendezések termékdíjtételei |
||
Névleges hûtõtérfogat |
[1999-ben] t(Ft/db) |
[2000. jan. 1-tõl t(Ft/db)] |
120 literig |
812,50 |
[1016] |
120,01-250,00 literig |
1462,50 |
[1829] |
250,01 liter fölött |
3775 |
[4719] |
k (Ft/db) |
[k (Ft/db)] |
|
0,50 kg-ig |
202,50 |
[253,20] |
0,51-2,00 kg |
362,50 |
[453,20] |
2,01 kg fölött |
950 |
[1187,50] |
II. A termékdíjköteles új hûtõközegek termékdíjtételei |
||
Termékdíjköteles |
Termékdíjtétel [ |
[Termékdíjtétel |
hûtõközeg |
1999-ben] (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl (Ft/kg)] |
HCFC és HCFC keverék |
147,50 |
[185] |
III. Termékdíjtételek használt hûtõberendezések importja esetén |
||
Névleges hûtõtérfogat |
[1999-ben] t(Ft/db) |
[2000. jan. 1-tõl |
t(Ft/db)] |
||
120 literig |
3250 |
[4064] |
120,01-250,00 literig |
5850 |
[7316] |
250,01 liter fölött |
15100 |
[18876] |
k(Ft/db) |
[k (Ft/db)] |
|
0,50 kg-ig |
810 |
[1012,80] |
0,51-2,00 kg |
1450 |
[1812,50] |
2,01 kg fölött |
3800 |
[4750,00] |
IV. Termékdíjtételek regenerált illetve regenerálásra alkalmas hûtõközegek importja esetén |
||
Termékdíjköteles hûtõközeg |
Termékdíjtétel |
[Termékdíjtétel |
[1999-ben] (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl |
|
(Ft/kg)] |
||
Regenerált CFC és CFC keverék |
1748 |
[2420] |
HCFC és HCFC keverék |
590 |
[737,50] |
Indokolás: Lásd a T/164/14. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/3.számú melléklet a ........számú törvényhez/
"3. számú melléklet az 1995. LVI. évi törvényhez
Hûtõ és hûtõközegek termékdíjtételei
I. Az új hûtõberendezések termékdíjtételei |
||
Névleges hûtõtérfogat |
1999-ben t(Ft/db) |
2000. jan. 1- |
tõl t(Ft/db) |
||
120 literig |
[812,50] 3250 |
[1016] 4064 |
120,01-250,00 literig |
[1462,50] 5850 |
[1829] 7316 |
250,01 liter fölött |
[3775] 15100 |
[4719] 18876 |
k (Ft/db) |
k (Ft/db) |
|
0,50 kg-ig |
[202,50] 810 |
[253,20] |
1012,80 |
||
0,51-2,00 kg |
[362,50] 1450 |
[453,20] |
1812,50 |
||
2,01 kg fölött |
[950] 3800 |
[1187,50] |
4750 |
||
II. A termékdíjköteles új hûtõközegek termékdíjtételei |
||
Termékdíjköteles hûtõközeg |
Termékdíjtétel |
Termékdíjtétel |
1999-ben (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl |
|
(Ft/kg) |
||
HCFC és HCFC keverék |
[147,50] 590 |
[185] 740 |
III. Termékdíjtételek használt hûtõberendezések importja esetén |
||
Névleges hûtõtérfogat |
1999-ben t(Ft/db) |
2000. jan. 1-tõl |
t(Ft/db) |
||
120 literig |
[3250] 6000 |
[4064] 7500 |
120,01-250,00 literig |
[5850] 8000 |
[7316] 9000 |
250,01 liter fölött |
[15100] 20000 |
[18876] 23500 |
k (Ft/db) |
||
0,50 kg-ig |
[810] 2000 |
[1012,80] 2300 |
0,51-2,00 kg |
[1450] 3500 |
[1812,50] 3200 |
2,01 kg fölött |
[3800] 5500 |
[4750,00] 6500 |
IV. Termékdíjtételek regenerált illetve regenerálásra alkalmas hûtõközegek importja esetén |
||
Termékdíjköteles hûtõközeg |
Termékdíjtétel |
Termékdíjtétel |
1999-ben (Ft/kg) |
2000. jan. 1-tõl |
|
(Ft/kg) |
||
Regenerált CFC és CFC keverék |
[1748] 3000 |
[2420] 6000 |
HCFC és HCFC keverék |
[590] 1500 |
[737,50] 2200 |
Indokolás: Lásd a T/164/29. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/4. számú melléklet a .........számú törvényhez/
"5. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A termékdíjtételek
Az egyéb kõolajtermékek termékdíjtételei |
|
Termékdíjköteles termék |
Ft/kg |
Kenõolaj |
69,90 |
[Magyar szabványnak nem megfelelõ] Nem szabványos fûtõolaj |
69,90 |
Az 1998. szeptember 1-jén hatályos Magyar szabványnak |
|
(MSZ-2042) megfelelõ, de 2,8%-ot meghaladó kéntartalmú fûtõolaj |
4,00 |
Indokolás: Lásd a T/164/9/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
/4. számú melléklet a .........számú törvényhez/
"5. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A termékdíjtételek
Az egyéb kõolajtermékek termékdíjtételei
Termékdíjköteles termék |
Ft/kg |
|
Kenõolaj |
69,90 |
|
Magyar szabványnak nem megfelelõ fûtõolaj |
69,90 |
|
Magyar szabványnak megfelelõ, de 2,8%-ot meghaladó kéntartalmú fûtõolaj kivéve a 270071 vámtarifa számú fûtõolaj |
4,00 |
Indokolás: Lásd a T/164/15. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/4. számú melléklet a .........számú törvényhez/
"5. számú melléklet az 1995. évi LVI. törvényhez
A termékdíjtételek
Az egyéb kõolajtermékek termékdíjtételei
Termékdíjköteles termék |
Ft/kg |
|
Kenõolaj |
[69,90] 100,00 |
|
Magyar szabványnak nem megfelelõ fûtõolaj |
[69,90] 100,0 |
|
Magyar szabványnak megfelelõ, de [2,8] 2 %-ot meghaladó kéntartalmú fûtõolaj |
[4,00] 50,0 |
Indokolás: Lásd a T/164/30. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
/5.számú melléklet a ........számú törvényhez/
"6. számú melléklet az 1995. évi törvényhez
Az akkumulátorok termékdíjtétele
[Kategória] Termékdíj köteles termék |
A termékdíj értéke ( Ft/kg) |
Elektrolittal feltöltött akkumulátorok |
45 [Ft/kg] |
Elektrolittal fel nem töltött akkumulátorok |
63 [Ft/kg] |
Indokolás: Lásd a T/164/16. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
/5.számú melléklet a ........számú törvényhez/
"6. számú melléklet az 1995. évi törvényhez
Az akkumulátorok termékdíjtétele
Kategória |
A termékdíj értéke Ft/kg |
Elektrolittal feltöltött akkumulátorok |
[45 Ft/kg] 70 Ft/kg |
Elektrolittal fel nem töltött akkumulátorok |
[63 Ft/kg] 90 Ft/kg |
Indokolás: Lásd a T/164/31. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Környzetvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1998. október 22.
Dr. Illés Zoltán s.k., |
Dr. Szekeres Imre s.k., |
Dr. Latorcai János s.k., |