Készült: 2024.04.19.22:38:45 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

166. ülésnap (2008.10.20.), 154. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:22


Felszólalások:  Előző  154  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Képviselő Úr! Szeretném előrebocsátani, a Budapest-Kaposvár intercity-járaton változás nem következik be, tehát motorvonatokkal fog közlekedni, továbbra is megmarad, és a jövő évi menetrend időszakában is a menetrendben szerepel. Tehát azt gondolom, hogy erre a kérdésre egyértelmű választ tudok adni.

Ami pedig a szakasz felújítását illeti, ebben azért több fázisa volt az elmúlt időszaknak, és 2007-ben egy kormányhatározat döntött abban, amikor prioritási listára helyezte ennek a szakasznak a vasúti felújítását. Aztán rájött mindenki, hogy mennyi forrásba és mennyibe kerülne, így a KÖZOP listájáról ez egy átütemezésre került. Azt gondolom, hogy ez az átütemezés azt is jelenti, hogy bármit mondunk, 2014 előtt ennek a pályaszakasznak a fejlesztése nem tud megvalósulni.

De azért azt gondolom, hogy ennek ellenére muszáj valamit tenni, hiszen itt nagyon sok az a járműlassúság és lassújel, ami ebben a tekintetben nehezíti mindenesetre a közlekedést ebben a térségben. Ezért a MÁV Zrt. előkészített egy fejlesztési feladatot és egy előrehozott fejlesztési tervet, amit reményeink szerint a pénzügyi válság, a kötvénylejegyzéssel kapcsolatos hercehurca nem visz el. Így mintegy 3,5 milliárd forintos beruházással lehetne rövid távon segíteni a lassújelek feloldását, és ezzel bizonyos értelemben, ha nem is az ön által elvárt sebességre, de legalább egy érdemleges sebességre növelni a pályaszakasz műszaki állapotát. Azt gondolom, hogy a pályarehabilitációs munkák megkezdéséig a MÁV-nál azért forgalombiztonsági fenntartásokat folyamatosan végeznek, hiszen fontos, hogy a forgalom biztonságát ne kockáztassák, mert ma már azért a pályaszakasz egyes részei az én felkészítésem szerint is kockázatos.

De annak ellenére azt szeretném mondani önnek, hogy Nagykanizsa-Budapest viszonylatban ma már a MÁV nem tud versenyképes lenni (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) a 4 és 5 óra közti menetidővel akkor, amikor az autóbusz másfél órán belül a két városközpontot összeköti.

(16.20)

Így nagyon sajnálom, azt gondolom, itt a versenyképességet és a fejlesztési irányokat is újra kell gondolnunk.

Köszönöm szépen, elnök úr, bocsánat az időtúllépésért. (Taps az MSZP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  154  Következő    Ülésnap adatai