HRB-18/2009.
(HRB-1-101/2006-2010.)

Jegyzőkönyv*

az Országgyűlés Honvédelmi és rendészeti bizottságának
2009. szeptember 21-én, hétfőn, 15 óra 28 perckor
az Országház földszint 93. számú tanácstermében
megtartott üléséről


Tartalomjegyzék

Napirendi javaslat*

Az ülés résztvevői*

A bizottság részéről*

Megjelent*

Helyettesítési megbízást adott*

A bizottság titkársága részéről*

Meghívottak részéről*

Hozzászólók*

Megjelentek*

Elnöki bevezető*

A napirend elfogadása*

A Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló törvény végrehajtásáról szóló T/10380. számú törvényjavaslat;*

Jelentés a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetése végrehajtásának ellenőrzéséről. T/10380/1. szám.*

Varga Valéria (Pénzügyminisztérium) kiegészítő tájékoztatója*

Kérdések, vélemények*

Válaszadás*

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról*

Egyebek*


Napirendi javaslat

1/aA Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló törvény végrehajtásáról szóló T/10380. számú törvényjavaslat
    (Általános vita)

1/bJelentés a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetése végrehajtásának ellenőrzéséről. T/10380/1. szám

2. Egyebek

Az ülés résztvevői

A bizottság részéről

Megjelent

Elnököl: Keleti György (MSZP), a bizottság alelnöke

Dr. Gál Zoltán (MSZP), a bizottság alelnöke
Ecsődi László (MSZP)
Katanics Sándor (MSZP)
Rába László (MSZP)
Tóth Károly (MSZP)
Csampa Zsolt (Fidesz)
Dr. Kontrát Károly (Fidesz)
Nyitray András (Fidesz)
Dr. Simon Miklós (Fidesz)
Tóth Gábor (Fidesz)
Básthy Tamás (KDNP)
Karsai Péter (független)

Helyettesítési megbízást adott

Dr. Lázár János (Fidesz) Csampa Zsoltnak (Fidesz)
Laboda Gábor (MSZP) Keleti Györgynek (MSZP)
Mécs Imre (MSZP) Tóth Károlynak (MSZP)
Dr. Molnár Lajos (SZDSZ) dr. Gál Zoltánnak (MSZP)

A bizottság titkársága részéről

Laban János főtanácsadó, a bizottság titkára

Ácsné Kovács Katalin munkatárs

Meghívottak részéről

Hozzászólók

Dr. Füredi Károly, HM védelmi tervezési és infrastrukturális szakállamtitkár
Dr. Holé Sándorné igazgatóhelyettes, Állami Számvevőszék
Varga Valéria főosztályvezető-helyettes, Pénzügyminisztérium
Dr. Pintér Ferencné főosztályvezető-helyettes, Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Jeszenkovits Tamás számvevő tanácsos, tanácsadó, Állami Számvevőszék

Megjelentek

Karsai Lászlóné számvevő tanácsos, főtanácsadó, Állami Számvevőszék
Draviczky Éva számvevő, Állami Számvevőszék
Erdő Enikő tanácsos, Pénzügyminisztérium
Sulyok János dandártábornok, vezérigazgató, HM Közgazdasági és Pénzügyi Ügynökség
Dr. Korsós László ezredes, gazdasági igazgató, MK Katonai Biztonsági Hivatal
Dezső Sándor ezredes, igazgatóhelyettes, MK Katonai Felderítő Hivatal


(Az ülés kezdetének időpontja: 15 óra 28 perc)

Elnöki bevezető

KELETI GYÖRGY (MSZP), a bizottság alelnöke, a továbbiakban ELNÖK: Tisztelettel köszöntök mindenkit. Vártunk egy kicsit az elnök úrra, de azt mondta, ha nem ér ide néhány perc múlva, akkor kezdjük el az ülést.

A bizottság tagjai közül tizenhárom fő jelen van, négy helyettesítés van: Gál képviselő úr helyettesíti Molnár Lajos képviselő urat, jómagam helyettesítem Laboda Gábor képviselő urat, Tóth képviselő úr pedig Mécs Imre képviselőtársunkat. Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy tizenhat fővel a bizottság határozatképes.

Tisztelt Képviselőtársaim! A kiküldött meghívóhoz képest nincs változás, arról a napirendről kell szavaznunk, ami az előzetes értesítésben megjelent. E szerint az 1/a napirendi pontban A Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló törvény végrehajtásáról szóló T/10380. számú törvényjavaslat általános vitára való alkalmasságáról kell döntenünk, az 1/b napirendi pont pedig jelentés a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetése végrehajtásának ellenőrzéséről, a T/10380/1. számon. Ezeket a napirendi pontokat az Egyebek követi.

A napirend elfogadása

A bizottság elfogadja-e a napirendet? Kérem, szavazzanak! (Szavazás. - Mindenki jelez.) A bizottság a napirendet egyhangúlag elfogadta.

Idő közben jelzés érkezett, Csampa Zsolt képviselő úr helyettesíti Lázár elnök urat.

A Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló törvény végrehajtásáról szóló T/10380. számú törvényjavaslat;

Jelentés a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetése végrehajtásának ellenőrzéséről. T/10380/1. szám.

A napirendi pont keretében az általános vitára való alkalmasságról kell döntenünk. Köszöntöm Varga Valéria főosztályvezető-helyettest, Erdő Enikő tanácsost, a Pénzügyminisztérium munkatársait, Holé Sándorné igazgatóhelyettest, Karsai Lászlóné számvevő tanácsos főtanácsadót, Jeszenkovits Tamás számvevő tanácsost, Draviczky Éva számvevőt, az Állami Számvevőszék munkatársait, Pintér Ferencné főosztályvezető-helyettes asszonyt az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumból, a Honvédelmi Minisztériumból Füredi Károly szakállamtitkár urat, Sulyok János dandártábornok urat, Korsós László ezredes urat a Katonai Biztonsági Hivataltól, Dezső Sándor ezredes urat, a Katonai Felderítő Hivatal igazgatóhelyettesét.

Elsőként kérem a Pénzügyminisztérium képviselőjét, mondjon kiegészítést az ágazatot illetően, utána kérem az Állami Számvevőszék képviselőjét, tegye meg jelentését.

Főosztályvezető-helyettes asszony, öné a szó.

Varga Valéria (Pénzügyminisztérium) kiegészítő tájékoztatója

VARGA VALÉRIA (Pénzügyminisztérium): Köszönöm szépen a szót, elnök úr,

Tisztelt Bizottság! Nagyon rövid leszek. A benyújtott törvényjavaslat az államháztartási törvény zárszámadással kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtását szolgálja. Igazából csak emlékeztetőül szeretném mondani: a határidőknek a kormány, illetőleg a Pénzügyminisztérium eleget tett, augusztus 31-ig benyújtottuk az Országgyűlés elé, június 30-án pedig átadtuk a Számvevőszéknek.

Ha megengedik, az elnök úr kérte is, hogyha kiegészítés van, azt tegyük meg. Igazából nincs kiegészítés. Szokás szerint a rendvédelmi, védelmi kiadásokra koncentrálva, szintén csak emlékeztetőképpen szeretném említeni, hogy az állami feladatellátás funkcionális kiadásai közül az állami működési funkciók aránya az államháztartás szerepvállalásán belül 16,3 százalék, ezen belül találjuk meg a védelmet és a rendvédelmet. A védelemre az elmúlt évben 2 százalékot fordított a központi költségvetés az államháztartás kiadásaihoz viszonyítva, ez gyakorlatilag megegyezik az előző időszak arányával is. A rendvédelemre és a közbiztonságra 3,9 százalékot, ezen belül az, ami közvetlenül a rendvédelem és közbiztonság feladatellátását szolgálta, 2,2 százalék volt. A többi kiadás oktatásra, jóléti funkciókra, gazdasági funkciókra került felhasználásra.

Az Állami Számvevőszék is elkészítette a véleményét, ezt ők nyilván el fogják mondani. A Pénzügyminisztérium ezeket megfontolta, a nézetkülönbségeket szakértői egyeztetéseken igyekeztünk rendezni, ezen túlmenően a jövő évi költségvetést megalapozó pénzügyi törvények tekintetében figyelembe vesszük ezeket. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Az Állami Számvevőszék képviselőjét kérdezem, kíván-e hozzászólni. (Igen jelzés.) Parancsoljon!

DR. HOLÉ SÁNDORNÉ (Állami Számvevőszék): Az Állami Számvevőszék részéről kollégám, Jeszenkovits Tamás számvevő tanácsos, tanácsadó vizsgálta a Honvédelmi Minisztérium fejezeten belül a fejezeti kezelési előirányzatok címet, az IRM fejezetén belül pedig Karsai Lászlóné főtanácsadó válaszol a kérdésekre.

A jelentésben eléggé részletesen kifejtettük megállapításainkat, és a jelentés függeléke tartalmazza a fejezetekre vonatkozó részletes megállapításokat. Ezen túlmenően az Állami Számvevőszék részéről egyéb kiegészítést nem kívánunk tenni. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen.

Természetesen a kérdésekre válaszolnak, amennyiben felvetődnek. Képviselőtársaimé a szó. Aki megjegyzést, véleményt vagy kérdést kíván megfogalmazni, most lehetősége nyílik rá.

(Jelzésre:) Nyitray képviselő úr, parancsoljon!

Kérdések, vélemények

NYITRAY ANDRÁS (Fidesz): Teljesen általános kérdést szeretnék feltenni, azt hiszem, ennek leginkább most van itt az ideje.

Hozzávetőlegesen meg tudná-e valaki mondani a jelenlévők közül: hányszor módosították a költségvetést az elfogadása óta az előző esztendőben? Körülbelül ez mekkora összeggel fogta vissza az egyes tárcák elkölthető költségvetési összegét?

Ehhez kapcsolódó dolog, bár mindenki megtalálja a prora is, a kontrára is a magyarázatot: hogyan gondolja a kormány, hogyan lehet bármelyik tárcától vagy bármilyen szervezettől - természetesen a tárca mögött egy sereg ember, egy sereg tevékenység, feladat van, amit úgyszintén tervezni kell, és amit nyilván a költségvetéssel együtt vagy azzal párhuzamosan szintén egy évvel előre azért nagyjából megterveznek - zavartalan és kiegyensúlyozott működést várni, hogyha menet közben iksz alkalommal és ipszilon mértékben változtatják a rendelkezésére álló költségvetési adatokat?

Mielőtt a számokkal háborúzni kezdenénk, ezt csak úgy általában kérdezem, és még azért sem haragszom meg, ha hajszálpontosan nem tudják megmondani, hogy kétszázötvenhatszor módosították-e vagy csak száznyolcvankétszer, és mondjuk 1-2 milliárd eltéréssel mondják meg, hogy mekkora anyagi következményekkel járó módosítások voltak. Válaszként azt is elfogadom, ha azt mondják, hogy ezzel senki nem foglalkozott, mert ez is egy válasz.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. (Jelzésre:) Kontrát képviselő úr, parancsoljon!

DR. KONTRÁT KÁROLY (Fidesz): Az én kérdésem a GEI működésével kapcsolatos. Az anyag számos problémát vet föl, részben a szabályozatlanság, részben a működése kapcsán. Ezek a hiányosságok milyen konkrét hibához vezettek, illetve ennek milyen következményei voltak, milyen következményei lehetnek? Köszönöm szépen.

ELNÖK: További kérdés, véleménynyilvánítás van-e? (Jelzésre:) Csampa képviselő úré a szó.

CSAMPA ZSOLT (Fidesz): Köszönöm szépen, alelnök úr.

Az Állami Számvevőszék képviselőihez tenném fel a kérdésemet. Szerepel egy ilyen kijelentés, bár nem biztos, hogy pontosan fogom idézni: véleménye szerint külső személyi juttatásként szabálytalanul fizettek ki 45,5 millió forint jutalmat külső foglalkoztatottak részére, ezzel nem tartották be a különböző jogszabályokat. Ez vonatkozik a Honvédelmi Minisztériumra.

Most nekem a miniszter úr adott a parlamentben választ, lehetne ezt a választ citálni, hogy mondjuk az olimpikonokat jutalmazza a honvédelmi miniszter vagy éppen a repülőnapon lévő alkalmazottakat, vagy a szabadságuk, szabadidejük alatt ott lévő emberek jutalmazásáról van szó.

Csak jelzés értékűen: pontosan mi az, amit az ÁSZ kifogásol ezeknek a pénzeknek a kifizetésében? Bár a miniszter úr úgy fogalmazott a plenáris ülésen, hogy más cégek megirigyelnék, ha ilyen véleményt adna róluk az ÁSZ, mert 0,06 százalékos eltérés van, de jó gazda módjára azt gondolom, ha egy forint is megkritizálható ebben a kérdéskörben, vagy egy forint is szóba jöhet azzal kapcsolatban, hogy nincs lefedve, vagy éppen fedezett kifizetések történtek, akkor az ember elgondolkodik azon, hogy a jó gazda szemlélet esetleg megtörténik-e.

Ez már a vélemény kategória: már most látjuk, illetve halljuk azokat a híreket, hogy a Magyar Honvédség, a Honvédelmi Minisztérium részéről a jövő évi terv, illetve a különböző költségek terhére kell a különböző eszközök beszerzésének megtörténnie, mert nincs rá pénz, és arra próbálják rábírni a beszállítókat, hogy amennyiben lehet, akkor most teljesítsenek, mert a jövő évi pénz fogja fedezni a beszállítást. Elgondolkodtató, hogy a tárcánál a költségvetési tervezés során lévő pénzösszeg mennyire van lefedve, illetve mennyire fedezetlen.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm. További kérdés, vélemény, észrevétel van-e? (Jelzésre:) Gál alelnök úr.

DR. GÁL ZOLTÁN (MSZP): Köszönöm szépen. Nagyon rövid leszek. Figyelemmel arra, hogy a bizottságnak a kisebbségi és többségi vélemény alapján ajánlást kell készítenie a költségvetési bizottság részére, nem szeretném, ha netán valamilyen adminisztratív probléma vetődne fel, ezért néhány nagyon rövid gondolatot mondanék, ami megítélésünk szerint eljut majd a költségvetési bizottsághoz, és indokként szolgálhat arra, hogy a javaslatot általános vitára alkalmasnak minősítsük.

Itt most a 2008. évről van szó. Persze, óhatatlanul sok minden felvetődik, ami előtte és utána történt, de a minősítést a 2008. esztendőről kell megadni. Tudjuk jól, hogy a 2008. esztendő finoman szólva kétarcú volt, az év elején más volt a belső és különösen a nemzetközi gazdasági környezetünk, mint az év második felében. Ettől függetlenül természetesen a pénz felhasználásának a szabályszerűségét nem befolyásolhatják ezek a gyorsan és drasztikusan változó körülmények. Ennek alapján azt lehet mondani, hogy a bizottság feladatkörébe tartozó fejezeteknél különösebb problémát az Állami Számvevőszék sem állapított meg. Néhány esetben, ha jól értettem, inkább a felhasználás technikai módjában rögzítettek valamifajta zökkenőket, de azt hiszem, elmondható, hogy ez a lényeget nem érinti.

Ami itt fontos, és ez a Pénzügyminisztérium képviseletében itt lévő főosztályvezető-helyettes asszony szavaiból is kiderült, a bennünket érintő fejezetekről azt lehet mondani, hogy az államháztartás egészét illetően viszonylag - hangsúlyozom - magas, illetve megfelelő arányban volt jelen, a védelem 2 százalék, a rendvédelem és közbiztonság pedig 3,9 százalék az államháztartás összes kiadásán belül, és ez az utóbbi, ha jól emlékszem, a korábbi évekhez képest magasabb szám.

Szeretném felhívni képviselőtársaim figyelmét: sokszor kerül itt szóba a rendőrség és a határőrség integrációjának ügye. Az elmúlt időszakban több képviselőtársunk bírálta azt, hogy bizonyos forráskivonások történtek. 2008 adatai világosan mutatják, hogy nem történt forráskivonás, mert a rendőrség költségvetési támogatása összességében megegyezett a korábbi évben a rendőrség és a határőrség költségvetési támogatásával.

Én tisztelettel azt javasolom a bizottságnak, hogy általános vitára alkalmasnak minősítse az előterjesztéseket. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Én is köszönöm, képviselő úr.

Mivel több jelentkezőt most már végképp nem látok, átadom a kérdések megválaszolására a szót, kérem a meghívottakat, szíveskedjenek eldönteni, ki, melyik kérdésre válaszol.

Válaszadás

VARGA VALÉRIA (Pénzügyminisztérium): Nyitray képviselő úr kérdése egyrészt érinti a Pénzügyminisztériumot, de a részletekre a kollégáim tudnak válaszolni.

Emlékezetem szerint olyan értelemben, mint amilyen értelemben a képviselő úr feltette a kérdést, hogy változott-e a költségvetés, a számokat tekintve esetleg hányszor lett csökkentve vagy elvonva: ilyen értelemben egyszer sem változott a költségvetés, a konkrét számokról pedig a kollégáim el fogják mondani - erre már Gál képviselő úr is kitért -, hogy a tényleges számok, a realizált teljesítés számai is azt mutatják, ebben biztos vagyok, hogy az eredeti előirányzat, amit a 2007. év végén a 2008. évi költségvetés jóváhagyásakor a parlament elfogadott, magasabb szinten teljesült, mint ahogyan azt elfogadták, tehát a ténylegesen ezekre a feladatokra fordított költségvetési kiadás több lesz. Biztos vagyok benne, hogy a konkrétumokat a kollégák el tudják mondani. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm. Átadom válaszadásra a szót annak, aki a további kérdésekre válaszolni tud. (Jelzésre:) Parancsoljon!

DR. PINTÉR FERENCNÉ (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium): A GEI működésével kapcsolatban szeretném elmondani, hogy a rendőrség, határőrség integrációját követően az egyik legnagyobb szervezeti átalakítást ezen a területen a gazdasági ellátó igazgatóságok létrehozása jelentette, amely nem más, mint a funkcionális területű, korábban huszonöt gazdasági szervezet integrációja és regionális szervezetekbe történő tömörítése. Ez azt jelenti, hogy a huszonnégy gazdasági szervezet helyett a megyei főkapitányságok gazdasági tevékenységét - kizárólag a gazdasági tevékenységét, tehát a könyvelést, bérszámfejtést, ezeket a manuális feladatokat - egy regionális szervezetben látják el ezen a területen, mely a szakmai munkát nem nehezíti, hanem az ellátást és a terület működését hatékonyabbá teszi.

A főkapitányságokon sikerült normatívákat kialakítani, amelyek alapján a finanszírozás történik, ezáltal mérhetővé, összehasonlíthatóvá válik az egyes főkapitányságok munkája, tehát a működés és az erőforrások felhasználása sokkal hatékonyabb a GEI-rendszerben.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm. Van-e további kiegészítés vagy válasz a kérdésekre? (Jelzésre:) Parancsoljon!

JESZENKOVITS TAMÁS (Állami Számvevőszék): A külső személyeknek tett kifizetésekkel kapcsolatos kérdésre szeretnék válaszolni.

Az államháztartás működési rendjéről a 217/1998. számú kormányrendelet értelmében nem rendszeres juttatás a teljes és a részmunkaidős foglalkoztatottak számára adható. Mivel a jutalom ilyennek minősül, tehát nem rendszeres juttatásnak, ezért a tárca nem tartotta be ezt a jogszabályt akkor, amikor külső személyeknek fizetett jutalmat.

Ez volt a válaszom. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen.(Jelzésre:) Parancsoljon!

DR. FÜREDI KÁROLY szakállamtitkár (Honvédelmi Minisztérium): Köszönöm, elnök úr.

Nyitray képviselő úr kérdezte, hányszor módosult a költségvetésünk. Kormányhatározattal nyolcszor, emelkedett, összességében 34 milliárd 940,5 millió forint.
A kormányhatározat úgy rendelkezett, hogy jóváhagyott 2007. évi előirányzat-maradványt 16 milliárd értékben, és a különbözet kormányhatározatokkal módosult. Összességében a GDP 1,31 százalékát érte el. Természetesen más a költségvetésből való részesedés, az 2 százalék, ez elhangzott. Miután a honvédelmi bizottság, a szakbizottság előtt vagyunk, a GDP-arányos előirányzat 1,31 százalék.

A jövő évi költségvetést érintően egy mondatban tudok válaszolni, ha erre engedélyt kapok.

ELNÖK: Természetesen, parancsoljon!

DR. FÜREDI KÁROLY szakállamtitkár (Honvédelmi Minisztérium): A Határozatok Tárában megjelentek szerint a tárcát 25,7 milliárd forintos kötelező megtakarítás érinti, ez az összeg azonban még nem került elvonásra, januárban fizethető, ergo a szerződéseinket úgy tudtuk kölcsönösen módosítani - tehát nem erőből -, hogy ezek az összegek januárban kerülnek kifizetésre, nem fogják terhelni a következő esztendőt.

Köszönöm a lehetőséget.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Nekem úgy tűnik, minden kérdésre valamilyen formában elhangzott a válasz.

Képviselőtársaimat ismételten megkérdezem, van-e valakinek észrevétele, véleménye? (Jelzésre:) Parancsoljon!

DR. KONTRÁT KÁROLY: Köszönöm szépen, elnök úr.

Tisztelt Bizottság! Hölgyeim és Uraim! Összegezném a kisebbségi véleményt, az alelnök úr a többségit fogalmazta meg. (Dr. Gál Zoltán: A reménybeli többségit!) Így van, a reménybeli többségit, a szavazásnál majd kiderül, melyik a kisebbségi, melyik a többségi.

A törvényjavaslatot a Fidesz képviselőcsoportja nem tartja általános vitára alkalmasnak. Úgy tekintjük, hogy részben Csampa képviselőtársam, Nyitray képviselőtársam, illetve az általam feltett kérdések, a megfogalmazott vélemények alapján a 2008. évi pénzügyi feltételek sok tekintetben nem biztosították az érintett szervek működését, a határőrség, rendőrség összevonásával kapcsolatban pedig itt is el kell mondani, bár ez nyilván egy speciális törvényjavaslat, de mégis elszalasztott lehetőségnek tartjuk, amivel a kormány, illetve a kormányzati szervek nem tudtak élni a két szervezet összevonásánál, és a szakmai eredmények nemhogy javultak volna, a személyi feltételek nemhogy javultak volna, hanem még rosszabb lett a helyzet, de ebbe nem akarok belemenni.

Összefoglalva a lényeget: a törvényjavaslatot nem tartjuk általános vitára alkalmasnak. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Mivel több jelentkezőt nem látok, így lezárom a vitát, szavazásra kerül sor.

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról

Tisztelt Képviselőtársaim! Aki a T/10380. számú törvényjavaslatot általános vitára alkalmasnak találja, kérem, szíveskedjen kézfelemeléssel jelezni. (Szavazás.) 9 igen szavazat. Ki nem tartja alkalmasnak? (Szavazás.) 7 nem szavazat. Ki tartózkodik? (Szavazás.) 1 tartózkodás.

Megállapítom, hogy a bizottság a törvényjavaslatot általános vitára alkalmasnak találja.

Befejezésül kérem tisztelt képviselőtársaimat, hogy a többségi, illetve kisebbségi véleményt még a mai napon szíveskedjenek megfogalmazni, illetve a titkárságra megküldeni, hogy a titkárság továbbítani tudja a költségvetési bizottsághoz, sajátos módon nem szóban, hanem írásban, összefoglaló formájában a költségvetési bizottság elnöke fogja a plenáris ülést tájékoztatni a bizottsági véleményekről.

(A meghívottak felé:) Megköszönjük az önök jelenlétét, további szép napot kívánok. (A meghívottak elhagyják az üléstermet.)

Egyebek

Amint képviselőtársaim látják, kiosztásra került az Országgyűlés Külügyi Hivatala vezetőjének a bizottság elnökéhez küldött átirata, amelyben arról van szó, hogy 2009. november 8-9-én az Európai Unió svéd elnöksége Stockholmban összehívta a nemzeti parlamentek védelmi bizottságai elnökeinek találkozóját. A konferencia munkanyelve angol, francia, tolmácsolásra nincs lehetőség. Az a kérés fogalmazódik meg, van-e jelentkező az említett két nyelv birtokában a bizottság képviseletére. A jelentkezéseket mielőbb el kell juttatni a Külügyi Hivatalhoz. A mielőbb természetesen a ma délután 18 óra 12 percet jelenti. Ha valaki most jelentkezik, azt örömmel vesszük. (Nincs jelzés.) Ilyen jelentkezés nincs.

Képviselőtársaim, megköszönöm az aktív részvételüket, az ülést berekesztem.

(Az ülés befejezésének időpontja:15 óra 55 perc)

 

 

Keleti György
a bizottság alelnöke

Jegyzőkönyvvezető: Gálné Videk Györgyi