„Van beleszólásod!” - Parlamenti Ifjúsági Nap az Országházban

Egy napra a fiataloké az Országház- a Van beleszólásod! Parlamenti Ifjúsági Napon részt vevő 260 diák hazai és európai parlamenti képviselőkkel beszélgethet, interaktív vitajátékban modellezheti a döntéshozatali folyamatokat, bejárhatja az Országházat, és megismerkedhet az EU ifjúsági programjával, az Erasmus+ programmal is, amely lehetőséget teremt a fiataloknak saját ötleteik megvalósítására.

 

A „Van beleszólásod!” Parlamenti Ifjúsági Nap immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre 2017. március 31-én, a Tempus Közalapítvány, az Országgyűlés Hivatala Közgyűjteményi és Közművelődési Igazgatósága, valamint az Európai Parlament Magyarországi Tájékoztatási Irodája közös szervezésében.

A Parlamenti Ifjúsági Nap célja, hogy a fiatalok megismerhessék a demokrácia alapintézményét és a törvényhozás helyszínét, az Országházat, megtanuljanak beleszólni a róluk szóló döntésekbe, a jövőben pedig aktívan részt vegyenek az őket érintő közösségi ügyek megoldásában.

 

A képviselői vita a fiatalok saját, előre átgondolt kérdéseire, a vitajáték pedig az őket érintő témákra épül, melyeket a helyszínen megbeszélhetnek. A programok forgószínpadszerűen valósulnak meg a nap során, így az összes fiatal részt vehet minden programelemben.

A csoportok aktív részvételét - a felkészüléssel és a kreatív beszámolóval együtt - szakmai zsűri értékeli. Az általuk legjobbnak talált osztály fődíja egy Euroscola-programon való részvétel Strasbourgban, az Európai Parlament Magyarországi Tájékoztatási Irodája felajánlásával.

 

Az eseményen többek között Gulyás Gergely, az Országgyűlés alelnöke köszönti a résztvevőket. A képviselői párbeszédben Bencsik János és Farkas Gergely országgyűlési, valamint Schöpflin György európai parlamenti képviselő vesz részt, a konzultációt a fiatalok országos érdekképviseleti szervezete, a Nemzeti Ifjúsági Tanács elnöke, Kaszás András moderálja. A vitajáték során az ifjúsági munkában és az Erasmus+ programban sikerrel alkalmazott nemformális módszerekkel, tapasztalati tanulással kerülnek közelebb a fiatalok a kooperatív döntéshozáshoz.